Przejdź do treści
Tecnam P2010 TDI, fot. flyingmag
Źródło artykułu

Tecnam P2010 TDI z certyfikatem typu EASA

Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) certyfikowała napędzany silnikiem diesla CD-170 Continental samolot Tecnam P2010 TDI. Model P2010 został już wcześniej uzyskał zatwierdzenie dla jednostek o mocy 180 KM (avgas/mogas) oraz 215 KM (avgas).

P2010 posiada hybrydowy płatowiec obejmujący kompozytowy kadłub i całkowicie metalowe skrzydło i statecznik. Jak informuje firma, silniki wysokoprężne o mocy 170 KM zapewniają dodatkową oszczędność paliwa w stosunku do modelu P2010, przy spalaniu paliwa na poziomie 4,5 galona na godzinę (55 % mocy) i 7 galonów na godzinę (75 % mocy).

Standardowa wysokość przelotowa konstrukcji to 8 tys. stóp, a maksymalny pułap wynosi 18 tys. stóp. Kontroler Fadec ułatwia zarządzanie zespołem napędowym CD-170, zapewniającym najwyższą dostępną moc w rodzinie silników CD-100. Obecnie na świecie użytkowanych jest 6 tys. jednostek tego typu, które łącznie spędziły w powietrzu już ponad 7,1 mln godzin.

Jak informuje Tecnam, podczas opracowywania modelu P2010TDI, zespół projektantów zwracał szczególną uwagę na zachowanie cech serii P2010, takich jak duży komfort, niski poziom hałasu i minimalne wibracje. Dostępne opcje samolotu obejmują luksusowe skórzane wnętrza z elektrycznie regulowanymi fotelami, autopilota Garmin GFC-700 oraz system Garmin GTS-800 TAS, który zapewnia monitorowanie sytuacji ruchowej.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony