Przejdź do treści
Cessna Cardinal. fpt/ flyingmag
Źródło artykułu

Problemy z korozją w samolotach Cessna 210 i 177

Problem może dotyczyć wszystkich samolotów Cessna model 210 i 177 Cardinal. W marcu 2020 r. została opublikowana dyrektywa zdatności do lotu (LINK), która koncentrowała się na problemach związanych z korozją w większości modeli Cessny 210. 11 maja Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) opublikowała zawiadomienie o NPRM (Notice of Proposed Rulemaking), które może rozszerzyć zakres oryginalnego AD o zarówno modele Cessna 210R i N, jak i wszystkie modele Cessna 177 Cardinal.

NPRM to wstępne ogłoszenie zamiarów FAA, które może doprowadzić do opublikowania nowego AD. Agencja podejmie ostateczną decyzję o jej publikacji po przeanalizowaniu opinii i komentarzy użytkowników tych samolotów. Prace nad nową AD są pochodną zdarzenia z 26 maja 2019 r., kiedy podczas lotu Cessny T210M w Australii doszło do pękania zmęczeniowego kadłuba (zapoczątkowanego przez korozję wżerową), a także późniejszych raportach o korozji w innych egzemplarzach modeli 210 i 177.

W jednym z T210 doszło do odseparowania się skrzydeł po usterce dźwigara, a następnie utraty kontroli nad statkiem powietrznym podczas lotu na małej wysokości. Proponowany AD wymagałby inspekcji wizualnych dolnych części głównego dźwigara, a działania naprawcze obejmowałyby nałożenie powłoki ochronnej i środka antykorozyjnego (CIC), a także zgłoszenia wyników kontroli do FAA. W przypadku stwierdzenia pęknięcia, główny dźwigar musi zostać natychmiast usunięty. Agencja prosi o przesyłanie uwag nie później niż 25 czerwca 2021 r.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony