Pierwszy lot Sun Flyer 2 z silnikiem elektrycznym Siemensa

Sun Flyer 2, fot. flyingmag.com

W pełni ekologiczny samolot Sun Flyer 2 firmy Bye Aerospace pomyślnie ukończył pierwszy oficjalny lot testowy z zastosowaniem silnika elektrycznego SP70D firmy Siemens (o mocy 120 KM).

Zgodnie z założeniami producenta, 2-miejscowy Sun Flyer 2 i 4-miejscowy Sun Flyer 4, mają być pierwszymi, praktycznymi, całkowicie elektrycznymi statkami powietrznymi certyfikowanymi przez Federalną Administrację Lotnictwa USA (FAA), które będą wykorzystywane w ramach szkoleń lotniczych i prywatnego użytku w segmencie GA.

Zaletą zastosowanej jednostki jest, iż nie wymaga paliwa lotniczego, nie wytwarza szkodliwych emisji i generuje znacznie mniejszy poziom hałasu, niż standardowe silniki. Konstrukcja Sun Flyer 2 charakteryzuje się również wysokimi osiągami i niskimi kosztami eksploatacji.

Dotychczasowe sukcesy technologii Siemens eAircraft obejmują przeprowadzenie pierwszego wynoszenia szybowca za pomocą elektrycznie napędzanego statku powietrznego, a także ustanowienie rekordu świata wznoszenia na wysokość 3 tys. m, którą samolot wyposażony w jednostkę Siemensa osiągnął  w ciągu 4 minut i 22 sekund.

Źródło: flyingmag.com
comments powered by Disqus