Przejdź do treści
Cessna Corvalis TTX
Źródło artykułu

Koniec produkcji Cessny TTx

Produkowany od 2004 r., początkowo jako Columbia 300, model TTx nigdy nie osiągnął sukcesu rynkowego, na który zasłużył. W ubiegłym miesiącu firma Textron Aviation wycofała go z produkcji i nie reklamuje go już na swojej stronie, chociaż przez pewien czas TTx uważany był za jeden z najlepszych lekkich samolotów na świecie.

W czwartym kwartale 2017 r, Cessna wyprodukowała tylko 12 egzemplarzy tego modelu, a w całym ubiegłym roku sprzedała w sumie 31 sztuk. TTx został wprowadzony na rynek w 2004 r. jako Columbia 300, która z kolei została opracowana na bazie zestawu Lankair ES.

Columbia wyposażona była w szklany kokpit (w modelu 350) oraz turbodoładowane (model 400) ale potem firma wycofała się z rynku, a projekt został w 2007 r. zakupiony przez Cessnę, która początkowo produkowała 350 i 400, a następnie skupiła się wyłącznie na modelu z turbodoładowaniem. Jego nazwa została zmieniona na Cessna 400, a następnie na Corvallis TT, zanim ostatecznie w 2011 r. zdecydowała się na TTx.

Corvallis to miasto w stanie Oregon w pobliżu Bend, gdzie kompozytowe samoloty były produkowane, zanim w 2009 r. Cessna przeniosła montaż do Chihuahua w Meksyku i Independence w stanie Kansas. Jednak nie była to dla TTx dobra decyzja, bowiem części kompozytowe z Meksyku początkowo były wadliwe.

Pogłoski o końcu TTx pojawiały się już od jakiegoś czasu. Model ten nie znajdował jednak zbyt wielu nabywców,  pomimo wprowadzonego w 2012 roku pakietu FIKI (Flight into Known Icing Conditions – lot w warunkach znanego oblodzenia) i innych udoskonaleń. Dzięki nim stał się on jednak godnym konkurentem dla Cirrusa SR22, najlepiej sprzedającego się jednosilnikowego samolotu tłokowego na świecie.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony