BLS opublikowało medianę zarobków pilotów w USA za 2020 r.

Piloci w kokpicie (fot. khaleejtimes.com)

Bureau of Labor Statistics amerykańskiego ministerstwa pracy opublikowało informacje na temat mediany pensji w sektorze lotniczym w USA w 2020 r. W wydawnictwie 2020 Occupational Outlook Handbook wskazało, że mediana rocznego wynagrodzenia za ubiegły rok „pilotów linii lotniczych, FO i mechaników lotniczych” wyniosła 160 970 USD, prawie czterokrotnie więcej niż mediana wynagrodzenia wszystkich pracowników w USA, którzy zarabiali średnio 41 950 USD.

W maju 2020 r. mediana rocznych zarobków pilotów linii lotniczych, FO i mechaników lotniczych była najwyższa w kategorii „regularny transport lotniczy” i wyniosła 173 780 USD, podczas gdy zatrudnieni w kategorii „nieregularny transport” zarabiali średnio 117 030 USD. Dane BLS z 2020 r. wykazały średnią roczną pensję „pilotów komercyjnych” na poziomie 93 300 USD, przy czym 10% zarabiało mniej niż 47 570 USD, a kolejne 10% ponad 200 920 USD.

Podręcznik określa osobę posiadającą uprawnienia „Commercial Pilot” jako pilota „zaangażowanego w loty nieregularne, takie jak usługi lotnicze, loty czarterowe i widokowe. Piloci tego segmentu mogą mieć dodatkowe obowiązki pozalotnicze obejmujące obsługę techniczną statku powietrznego i załadunek bagażu.

Zagłębienie się w dane ujawniło dużą dysproporcję między poszczególnymi stanami i tak Kalifornia, Nevada, Waszyngton i Floryda miały najwyższą medianę wynagrodzeń na poziomie 208 000 USD i więcej, podczas gdy w Mississippi, Idaho i Tennessee była ona najniższa i wyniosła 99 740 USD. W opisie podkreślano, że „Przepisy federalne określają maksymalne godziny pracy i minimalne wymagania dotyczące odpoczynku między lotami dla większości pilotów. Piloci linii lotniczych latają średnio 75 godzin miesięcznie i wykonują dodatkowo miesięcznie 150 godzin w ramach innych obowiązków, takich jak sprawdzanie warunków pogodowych, przygotowywanie planów lotów itp.

W podręczniku nie uwzględniono kosztów diet otrzymywanych przez pilotów linii lotniczych, FO lub techników pokładowych, ani dodatkowego wynagrodzenia za loty międzynarodowe.

Occupational Outlook Handbook > Airline and Commercial Pilots dostępny jest tutaj (LINK)

Źródło: flyingmag.com
comments powered by Disqus