Przejdź do treści
Źródło artykułu

Brytyjskie CAA refenduje pilotom koszty zakupu transponderów

Brytyjskie CAA wdraża program dopłat, aby zachęcić pilotów do montowania Electronic Conspicuity (EC) w swoich samolotach. Urządzenia takie jak Power Flarm, Pilot Aware Rosetta, uAvionix SkyEcho mogą być dofinansowane do wysokości 50% kosztów zakupu, maksymalnie jednorazowo 250 funtów.

Pieniądze pochodzą z Departamentu Transportu (DfT), a CAA będzie nadzorowało ich przyznawanie. Do programu kwalifikują się różne typy statków powietrznych, w tym również bezzałogowe. Wnioski można składać od 5 października do 31 marca 2021 r. (będą przyznawane do wyczerpania środków). CAA przewiduje, że dostępnych będzie do 10 000 rabatów.

Jakie wymagania należy spełnić?

  • Finansowanie dotyczy wyłącznie urządzeń podręcznych lub montowanych w samolotach. Elementy systemu naziemnego nie kwalifikują się do programu
  • Wnioskodawcy mogą ubiegać się o jednorazowy rabat w wysokości 50% - do 250 funtów na zakupiony sprzęt EC
  • Do programu będzie się kwalifikował jedynie sprzęt zakupiony od 1 października 2020 r. do 28 lutego 2021 r.
  • Należy przedstawić dowód zakupu

Osoba ubiegająca się o dofinansowanie musi posiadać co najmniej jedną z poniższych licencji pilota wydanych w Wielkiej Brytanii (UK lub EASA, Part FCL):

  • Licencja pilota turystycznego (PPL)
  • Licencja pilota zawodowego (CPL)
  • Brytyjska licencja PPL (NPPL)
  • Licencja pilota szybowcowego (SPL)
  • Licencja pilota balonowego (BPL)
  • Licencja pilota lekkich statków powietrznych (LAPL)
  • Lub być zarejestrowanym członkiem Brytyjskiego Stowarzyszenia Lotniarstwa i Paralotniarstwa (BHPA) lub Brytyjskiego Stowarzyszenia Szybowcowego (BGA)
  • Alternatywnie, jeśli osoba wnioskująca jest operatorem UAS / UAV, musi posiadać zezwolenie wydane przez CAA

Programem są objęte:

  • Transponder ADS-B Out (GNSS bez trybu S ES).
  • Transponder ADS-B Out (bez GNSS) z mode S ES
  • Certyfikowane urządzenie zapewniające dane GNSS dla transponderów Mode S ES
  • Power Flarm
  • Pilot Aware Rosetta
  • Sky Echo 2

„Technologia nadzoru będzie się szybko rozwijać i razem z DfT jesteśmy otwarci na odkrywanie i wdrażanie nowych opcji” – podkreśla rzecznik CAA. „Wnioskodawcy powinni mieć świadomość, że podobnie jak w przypadku innych technologii w dowolnym sektorze, każde zakupione dziś urządzenie niekoniecznie spełnia przyszłe wymagania WE”.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony