Testy bezołowiowego avgasu zakończą się dopiero w 2020 r
Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) poinformowała, iż program Piston Aviation Fuels Initiative (PAFI), którego założeniem jest znalezienie bezołowiowego avgasu, będzie opóźniony i jego zakończenie jest obecnie planowane na połowę 2020 r. Według przedstawicieli Agencji, fazy 1 i 2 badania paliw wyprodukowanych przez firmy Shell i Swift Fuels, ujawniły unikalne problemy z każdym z nich, które należy teraz rozwiązać.
FAA przedstawiła listę zagadnień, które należy lepiej zrozumieć, aby programy testowe mogły posunąć się naprzód. Wstrzymano również testy w locie i niektóre testy silników, co powoduje przesunięcie zakończenia programu z grudnia 2018 r. na połowę 2020 r.
Co istotne, na początku września 2018 r. spółka Swift Fuels zawiesiła swoje prace w PAFI i rozpoczęła rozwój nowego paliwa. Zgodnie z komunikatem FAA, pomimo opóźnienia zakończenia testów, misja PAFI trwa, a zarówno Agencja, jak i partnerzy branżowi, kontynuują swoje zobowiązanie do znalezienia paliwa bezołowiowego, które może być przystosowane do wykorzystania przez zdecydowaną większość floty statków powietrznych GA napędzanych silnikami tłokowymi.
Tymczasem FAA i przemysł nadal dążą do rozwiązań alternatywnych poza programem PAFI. Agencja zaprosiła producentów paliw, którzy obecnie produkują bezołowiowe paliwa o wysokiej liczbie oktawowej, aby przekazali ich specyfikację w celu przeprowadzenia dogłębnych analiz.
Komentarze