Koncern Textron kupi firmę Beechcraft

Beechcraft King Air 200GT

Scott Donnelly, prezes koncernu Textron, który jest już właścicielem firm Cessna oraz Bell Helicopter, już dawno wyraził zainteresowanie nabyciem spółki Beechcraft. W ostatnich dniach rzecznicy Textron oraz Beechcraft odmówili jednak komentarza na temat sprzedaży, która 20 grudnia została wstępnie ogłoszona przez Financial Times.

Obecnie w zakładach Wichita w stanie Kansas, Beechcraft produkuje turbośmigłowy model King Air oraz tłokowe Bonanza i Baron. W maju 2012 r. spółka ta została zmuszona do wdrożenia procedury sądowej ochrony przed upadłością, co również wpłynęło na spadek sprzedaży odrzutowców biznesowych tej marki. Dziewięć miesięcy później okazało się, że firma ogłosiła zamiar zbycia działu produkcji biznes jetów.

W ostatnim czasie Beechcraft zdobył także największy w historii kontrakt (wart 1,4 mld dolarów) na dostawę modeli King Air. Zapisy porozumienia zakładają produkcję i późniejsze serwisowanie 105 samolotów tego typu dla Wheels Up, nowej firmy zapewniającej częściowe udziały własności statków powietrznych.

Przedstawiciel Beechcrafta wyraził jednak nadzieję na oddzielną sprzedaż aktywów działu odrzutowców biznesowych. Wprowadzenie Beechcrafta i Cessny do jednej struktury korporacyjnej stworzy firmę z linią produktów, która będzie się rozciągała od jednosilnikowych samolotów tłokowego poprzez maszyny turbośmigłowe i odrzutowce biznesowe. Cessna, także z siedzibą w Wichita, jest olbrzymią korporacją i produkuje m.in. jednosilnikowe samoloty z napędem tłokowym (modele 172, 182, 206 oraz TTX). 

Źródło: FlightGlobal
comments powered by Disqus