Już wkrótce certyfikacja AW189 w wersji SAR
W najbliższych tygodniach Agusta Westland spodziewa się uzyskania certyfikatu EASA dla śmigłowca AW189 w wersji poszukiwawczo-ratowniczej (SAR). Według przedstawicieli tej angielsko-włoskiej firmy, nastąpi to prawdopodobnie jeszcze do końca tego roku.
Wciąż jednak bez odpowiedzi pozostaje pytanie, czy nowy helikopter będzie gotowy do służby w Wielkiej Brytanii w przyszłym roku. Sytuacja związana jest z wygraniem przetargu na organizcję służb poszukiwawczo-ratowniczych przez firmę Bristow Helicopters i przeniesieniem tego typu działalności z Królewskich Sił Powietrznych i Królewskiej Marynarki Wojennej do sektora prywatnego.
Bristow planuje wprowadzenie do służby pierwszej pary AW189 1 kwietnia, tuż po przejęciu obowiązków od stacjonującego w Lossiemouth 202-go szwadronu RAF (operować będzie z lotniska w Inverness). Gdyby okazało się, że AW189 nie będą gotowe na czas, operator ma w rezerwie dwa śmigłowce Sikorsky S-92S.
W sumie kontrakt obejmuje zakup 11 sztuk AW189, które będą operowały razem z 11 egzemplarzami S-92S. Bristow zamierza wprowadzić do służby 9 egzemplarzy AW189 od 1 stycznia 2016 r. Większość z nich montowana będzie w fabryce Yeovil AgustaWestland w Wielkiej Brytanii.
Mimo, że znane są już znaki rejestracyjne pierwszego śmigłowca SAR (G-MCGM), to żadna ze stron nie jest w stanie podać daty pierwszej dostawy. Według przedstawicieli firmy Bristow, we Włoszech zostały wyprodukowane już dwa śmigłowce AW139 w wersji SAR. Przedstawiciele firmy podkreślają jednocześnie, że wykorzystanie Sikorsky'ego S-92S jest częścią „planu awaryjnego".
Komentarze