24 stycznia Boeing planuje pierwszy lot modelu 777X
Na 24 stycznia koncern Boeing przełożył wykonanie pierwszego lotu na B777X, co potencjalnie ma zapewnić utrzymanie harmonogramu rozwoju konstrukcji i rozpoczęcie jej dostaw na początku 2021 r.
Zgodnie z planami producenta, samolot testowy 777-9 powinien wystartować około 23 czasu lokalnego w Seattle, chociaż Boeing ostrzega, że może się to zmienić z powodu pogody lub innych czynników. Rozpoczęcie programu testów w locie będzie znaczącym kamieniem milowym dla koncernu, który to proces został utrudniony przez szereg poważnych problemów, w tym uziemienie B737 MAX.
Program 777X jest znacząco opóźniony, a analitycy branżowi zgłosili obawy o to, jak szybko pod ekstremalną presją Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) zatwierdzi nową konstrukcję. Boeing zapowiedział rozwój modelu 777X wyposażonego w nowe jednostki napędowe GE Aviation GE9X, kompozytowe skrzydła i składane końcówki skrzydeł podczas w 2013 r. pokazów lotniczych w Dubaju. Rodzina dwóch samolotów obejmuje 426 miejscowy model 777-9 i posiadający większy zasięg 384 miejscowy 777-8.
Boeing początkowo planował ukończyć pierwszy lot 777-9 w 2019 r. i rozpocząć dostawy w 2020 r., jednak utrudniły to usterki silników GE9X. Aktualnie firma ma problem z uzyskaniem odpowiedniej liczby zamówień na B777X, a analitycy branżowi przypisują skromną sprzedaż częściowo zrealizowanej fazie wymiany samolotów szerokokadłubowych przez największe linie lotnicze z całego świata. Jednak zgodnie z przewidywaniami, zamówienia na 777X mają wzrosnąć do połowy dekady.
Komentarze