Przejdź do treści
B777X, fot. The Air Current
Źródło artykułu

24 stycznia Boeing planuje pierwszy lot modelu 777X

Na 24 stycznia koncern Boeing przełożył wykonanie pierwszego lotu na B777X, co potencjalnie ma zapewnić utrzymanie harmonogramu rozwoju konstrukcji i rozpoczęcie jej dostaw na początku 2021 r.

Zgodnie z planami producenta, samolot testowy 777-9 powinien wystartować około 23 czasu lokalnego w Seattle, chociaż Boeing ostrzega, że może się to zmienić z powodu pogody lub innych czynników. Rozpoczęcie programu testów w locie będzie znaczącym kamieniem milowym dla koncernu, który to proces został utrudniony przez szereg poważnych problemów, w tym uziemienie B737 MAX.

Program 777X jest znacząco opóźniony, a analitycy branżowi zgłosili obawy o to, jak szybko pod ekstremalną presją Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) zatwierdzi nową konstrukcję. Boeing zapowiedział rozwój modelu 777X wyposażonego w nowe jednostki napędowe GE Aviation GE9X, kompozytowe skrzydła i składane końcówki skrzydeł podczas w 2013 r. pokazów lotniczych w Dubaju. Rodzina dwóch samolotów obejmuje 426 miejscowy model 777-9 i posiadający większy zasięg 384 miejscowy 777-8.

Boeing początkowo planował ukończyć pierwszy lot 777-9 w 2019 r. i rozpocząć dostawy w 2020 r., jednak utrudniły to usterki silników GE9X. Aktualnie firma ma problem z uzyskaniem odpowiedniej liczby zamówień na B777X, a analitycy branżowi przypisują skromną sprzedaż częściowo zrealizowanej fazie wymiany samolotów szerokokadłubowych przez największe linie lotnicze z całego świata. Jednak zgodnie z przewidywaniami, zamówienia na 777X mają wzrosnąć do połowy dekady.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony