Trwają prace nad silnikiem do samolotu Flaris LAR 1
Trwają prace związane z zabudową silnika FJ33-5A na samolocie odrzutowym FLARIS LAR 1. 16 czerwca, podczas drugiego dnia targów Paris Air Show, Flaris podpisał z firmą Williams International umowę na dostawę silników najnowszej generacji, FJ33-5A, które zostały przystosowane do zabudowy na samolotach FLARIS LAR 1.
Firma Williams International opracowała dwuprzepływowy silnik odrzutowy nowej generacji, o ciągu 8,2kN, który zapewnia uzyskanie wysokich osiągów odrzutowców FLARIS LAR 1. FJ33-5A jest młodszym bratem silników serii FJ44 (został on wprost zminiaturyzowany, przeskalowany z serii FJ44).
FLARIS LAR 1 to jednosilnikowy samolot odrzutowy o kompozytowej konstrukcji. Tworzy nową kategorię małych odrzutowców dyspozycyjnych, idealnych o szybkiego przemieszczania się w dowolnym celu. Łączy przeciwstawne cechy: łatwość pilotażu właściwą samolotom ultralekkim z osiągami odrzutowca: prędkością i zasięgiem. Nowatorskie w skali światowej rozwiązania zastosowane w konstrukcji samolotu chronione są 8 patentami uzyskanymi przez firmę Metal-Master, która jest producentem innowacyjnego samolotu.
Poniższe prospekty przedstawiają parametry finalnej wersji silnika, który docelowo będzie napędzał Flarisa.
Komentarze