FAA określa zasady ponownego wprowadzenia na rynek cywilnego samolotu naddźwiękowego

Naddźwiękowy XB-1 Boom Supersonic, fot. avweb

6 stycznia br. Departament Transportu USA i Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) wydały ostateczną zasadę, aby ułatwić bezpieczny rozwój cywilnych samolotów naddźwiękowych. Zasada usprawnia i wyjaśnia procedury uzyskiwania zgody FAA na testy w locie naddźwiękowym w Stanach Zjednoczonych.

„Dzisiejsze działanie jest znaczącym krokiem w kierunku ponownego wprowadzenia cywilnych lotów naddźwiękowych i pokazuje zaangażowanie Departamentu w bezpieczne innowacje” – powiedziała sekretarz transportu USA Elaine L. Chao.

Zasada ta pomoże zapewnić, że firmy opracowujące te samoloty jasno zrozumieją proces uzyskiwania zgody FAA na przeprowadzanie testów w locie, co jest kluczowym krokiem w ostatecznym wprowadzeniu ich produktów na rynek.

„FAA wspiera nowy rozwój samolotów naddźwiękowych pod warunkiem przestrzegania parametrów bezpieczeństwa” – powiedział Administrator FAA, Steve Dickson. „Testowanie samolotów naddźwiękowych przy prędkości 1 Macha będzie przeprowadzone tylko po rozważeniu wpływu na środowisko”.

Departament i FAA przewidują podjęcie dodatkowych działań regulacyjnych, aby umożliwić rozwój samolotów naddźwiękowych.

•  Supersonic Final Rule

Źródło: Federal Aviation Administration
comments powered by Disqus