Zmodernizowany EC130 T2 na dwutygodniowym europejskim tournee
Najnowszy lekki jednosilnikowy śmigłowiec Eurocoptera – EC130 T2 – odbywa dwutygodniowe tournee pokazowe po kilku krajach europejskich, demonstrując swoje wyjątkowe możliwości wykonywania prac wysokościowych i transportu ciężkich ładunków w górach i na małej wysokości.
Zaprezentowana podczas Heli Expo 2012 w Dallas, gdzie zdobyła łącznie 105 zamówień, nowa wersja lekkiego śmigłowca EC130 otrzymała certyfikat typu EASA (Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego) w maju 2012 r., a analogiczny dokument FAA (Federalnej Agencji Lotnictwa) w czerwcu 2012 r. Pierwszy EC130 T2 został dostarczony w ubiegłym tygodniu Maverick Aviation Group, liderowi przemysłu turystycznego w rejonie Las Vegas i Wielkiego Kanionu, który złożył zamówienie na 50 nowych, ulepszonych śmigłowców.
Tournee pokazowe EC130 T2, które rozpoczęło się 27 września w Evian, we Francji, umożliwi zaprezentowanie osiągów nowego śmigłowca klientom i użytkownikom w trakcie lotów demonstracyjnych w Szwajcarii, Włoszech, Holandii i Szwecji. Ostatni pokaz odbędzie się w Norwegii, 15 października.
Każdego dnia blisko 50 klientów będzie miało możliwość odbycia lotu na pokładzie nowego EC130 T2, najnowszej wersji sprawdzonego EC130. Loty pokazowe umożliwią potencjalnym nabywcom z różnych segmentów rynku odkrycie lepszych charakterystyk lotnych nowego wiropłata. Szczególny nacisk położony zostanie na zademonstrowanie zdolności EC130 T2 do wykonywania prac wysokościowych i użytkowych oraz transportu pasażerów w rejonach górskich (Alpy szwajcarskie i włoskie) oraz na małej wysokości (kraje skandynawskie).
Niniejsze tournee pokazowe daje użytkownikom wykonującym prace wysokościowe unikalną możliwość sprawdzenia znakomitych osiągów użytkowych najnowszego śmigłowca z rodziny Ecureuil, który ma zmodernizowaną przekładnię główną i nowy silnik Turbomeca Arriel 2D, dający o 10 procent większą moc średnią, niż silnik użyty w poprzedniej wersji EC130 B4. Ulepszone osiągi EC130 T2 to m.in. większa maksymalna masa do startu (2500 kg z ładunkiem wewnątrz kadłuba i 3050 kg podczas przewozu ładunku na zawiesiu zewnętrznym) oraz prędkość większa o 10 węzłów (18,5 km/h).
Niektórzy goście będą mogli usiąść za sterami EC130 T2 obok Oliviera Gensse, pilota Eurocoptera, aby zapoznać się z nadzwyczajnym udźwigiem nowego śmigłowca w konfiguracji przystosowanej do wykonywania prac wysokościowych / użytkowych, w której może przenosić na haku ładunki o masie do 1500 kg.
Klienci będą także mieli okazję doświadczyć większej wszechstronności oraz komfortu zmodernizowanej wersji EC130 T2, która zapewnia użytkownikom lepszą wentylację kabiny z opcjonalną wysokowydajną instalacją klimatyzacji, skuteczny układ tłumienia drgań, a także łatwiejszy dostęp do wnętrza kabiny, możliwy dzięki dwóm przesuwnym drzwiom.
Komentarze