Przejdź do treści
Eurocopter jest preferowanym dostawcą śmigłowców ratownictwa medycznego
Źródło artykułu

Eurocopter preferowanym dostawcą śmigłowców ratownictwa medycznego przez Turcję

Eurocoptery EC135 będą wykonywały zadania transportu medycznego na obszarze Turcji. Flota 17 śmigłowców będzie użytkowana przez THK Gökçen Aviation, dział Tureckiego Związku Lotniczego (Turkish Aeronautical Association) świadczący usługi komercyjne. Jest to największy zawarty ostatnio kontrakt dotyczący dwusilnikowych EC135 na międzynarodowym rynku usług ratownictwa medycznego (EMS).

Operacje lotnicze rozpoczną się w sierpniu br., początkowo z użyciem pięciu EC135, do których następnie dołączą kolejne z 17 zamówionych śmigłowców. EC135 został wybrany do wykonywania misji ratowania życia przez zespół THK Gökçen Aviation i Saran Holding, który wygrał przetarg tureckiego Ministerstwa Zdrowia na pięcioletnie świadczenie usług ratownictwa medycznego (EMS).

„Eurocopter zobowiązuje się do wspierania Turcji w zakresie usług ratownictwa medycznego, będących jednymi z najbardziej krytycznych, w jakich używane są śmigłowce” – powiedział Olivier Lambert, wiceprezes Eurocopter ds. sprzedaży i relacji z klientami. „Dlatego też jesteśmy dumni, mogąc współpracować z THK Gökçen Aviation i pokazując bezpośrednie korzyści dla tureckiego społeczeństwa, uzyskiwane dzięki naszym śmigłowcom”.

Osman Yildirim, prezes THK dodał: „Jesteśmy bardzo zadowoleni z zawarcia kontraktu z Eurocopterem i rozwoju naszej strategicznej i owocnej współpracy na rynku tureckim”.

Wybór Turcji podkreśla konkurencyjność EC135 na rosnącym rynku, na którym EC135 już wyznaczają standardy dla służb ratownictwa medycznego na całym świecie. EC135 wykonują obecnie około 25 procent wszystkich śmigłowcowych operacji EMS. Aktualnie na całym świecie eksploatowanych jest 1095 śmigłowców tego typu, z czego około 500 dostarczono w konfiguracji ratownictwa medycznego.

EC135 łączy szeroką, przestronną kabinę i doskonałe charakterystyki osiągowe, zasięg i udźwig. Charakteryzuje się też niskim poziomem emitowanego hałasu. Duże boczne przesuwne drzwi śmigłowca i tylne drzwi otwierane na boki umożliwiają szybki załadunek i wyładunek pacjentów na noszach. Dodatkowo bezpieczeństwo podczas operowania na ziemi zapewnia obudowane śmigło sterujące Fenestron – patent Eurocoptera.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony