Eurocopter dostarczył trzy EC225
Dostawy trzech nowych EC225 dla nabywców z Wietnamu i Malezji zwiększają flotę śmigłowców roboczych Eurocoptera na całym świecie. Śmigłowce są używane podczas operacji w trudnych warunkach na morskich platformach wydobywczych ropy naftowej i gazu ziemnego.
EC225 zostały dostarczone wietnamskiej firmie Southern Vietnam Helicopter Company (VNH South), a także dwóm malezyjskim operatorom Awan Inspirasi Sdn Bhd (AISB) i MHS Aviation.
„Będziemy blisko współpracować z naszymi klientami, aby zapewnić, że EC225 pozostają ważnym elementem floty użytkowników z sektora naftowego i gazowego. Dziękujemy klientom takim jak VNHS, MHS i Awan Inspirasi za ich zaufanie”, powiedział prezes Eurocoptera Guillaume Faury.
VNH South odebrała swój trzeci śmigłowiec EC225 w tym miesiącu podczas ceremonii w zakładach Eurocoptera w Marignane, we Francji. Dostawa czwartego śmigłowca spodziewana jest w następnym roku. Wówczas firma będzie dysponować flotą 10 śmigłowców Eurocoptera, w tym czterech EC225 z rodziny Super Puma i czterech AS332 L2 oraz dwóch EC155 Dauphin. VNH South korzysta ze wsparcia spółki zależnej Eurocopter South East Asia działającej w Singapurze.
VNH South rozpoczęła operacje na morskich platformach wydobywczych ropy naftowej i gazu ziemnego 27 lata temu. Jej pierwszym śmigłowcem był SA330 Puma. Od tego czasu firma, aby sprostać rosnącym wymaganiom rynkowym, powiększyła swoją flotę o znaczną liczbę śmigłowców, między innymi kupując cztery EC225 w ciągu ostatnich sześciu lat. Do chwili obecnej flota śmigłowców Super Puma należących do VNH South wylatała imponującą liczbę 54 000 godzin.
„Eurocopter był naszym zaufanym partnerem od lat, dostarczając produkty o doskonałych osiągach i niezawodnego wsparcia”, powiedział Tran Dinh Nam, Dyrektor Handlowy VNH South. „Bez wątpienia nowy śmigłowiec zwiększy możliwości przewozowe naszej floty podczas wymagających misji transportu na platformy wydobywcze”.
Awan Inspirasi Sdn Bhd (AISB) z Malezji również odebrała od Eurocoptera swojego najnowszego EC225 we Francji. Śmigłowiec zostanie teraz przekazany do spółki zależnej Eurocopter Malaysia w Subang, gdzie zostanie pomalowany i przygotowany do rozpoczęcia służby w Awan Inspirasi we wrześniu.
Obecnie Awan Inspirasi ma w swojej flocie trzy EC225, w tym jeden leasingowany, który zostanie zastąpiony przez nowo dostarczony śmigłowiec. Operator będzie korzystał z nowego centrum szkoleniowego Eurocopter Malaysia w Subang, gdzie mieści się nowoczesny kompleksowy symulator lotu EC225.
„Nasza firma ma unikatowe doświadczenie jako jedyny malezyjski dostawca usług, operujący na wodach oceanicznych”, powiedział Datuk Hanif Darimi, prezes Awan Inspirasi. „Byliśmy pierwszą firmą, która wprowadziła do eksploatacji EC225 w rejonie Azji-Pacyfiku, ponieważ doskonale odpowiadał on naszym potrzebom. To był nasz silny punkt podczas eksploracji malezyjskich wód oceanicznych i operacji transportu na platformy wydobywcze ropy naftowej i gazu ziemnego”.
Piąty EC225 dla MHS Aviation zostanie przekazany na początku lipca, rozszerzając największą flotę śmigłowców tego typu w Malezji. MHS zakupiła dwa pierwsze EC225 w 2009 r. i dzięki pozytywnym doświadczeniom z dotychczasowej eksploatacji szybko powiększyła flotę. Obecnie flota MHS Aviation obejmuje łącznie 14 śmigłowców wyprodukowanych przez Eurocoptera – są to typy EC225, AS355, AS332 i AS365. Odbiór najnowszego EC225 nastąpi wkrótce po dostawie czwartego EC225, pod koniec maja.
„Śmigłowce Eurocoptera służyły nam dobrze przez wiele lat. Najnowszy śmigłowiec zwiększy naszą flotę i wzmocni nasze możliwości transportu na platformy wydobywcze oraz poszerzy ofertę dla kilentów”, skomentował prezes MHS Aviation Ma’som Mahadi.
Eurocopter EC225 łączy w sobie innowacje technologiczne w kategorii śmigłowców 10-11 tonowych o dużych możliwościach. Jest on najnowszym śmigłowcem z rodziny Super Puma, zawierającym rozwinięte technologie. EC225, mogący pomieścić 19 pasażerów, jest uznawany za podstawowy śmigłowiec do misji transportu pasażerów i pracowników na morskie platformy wydobywcze, a także operacji poszukiwawczo-ratowniczych.
Komentarze