Enter Air publikuje prospekt i rozpoczyna ofertę publiczną
Enter Air, największa czarterowa linia lotnicza w Polsce opublikowała prospekt emisyjny i rozpoczyna ofertę publiczną. Inwestorom zaoferowane zostaną akcje nowej emisji, a wartość oferty wyniesie ok. 110 mln zł. Pozyskane środki zostaną przeznaczone na odnowienie floty samolotów. Debiut na GPW planowany jest około 16 lipca.
– Od początku działalności Enter Air dynamicznie się rozwija i z rok na rok systematycznie poprawia wyniki finansowe. Chcemy odnowić flotę i kontynuować nasz wzrost, a środki od inwestorów wydają się optymalnym źródłem finansowania. W zamian proponujemy potencjalnym akcjonariuszom zaangażowanie w Enter Air, lidera rosnącego rynku przewozów czarterowych w Polsce – powiedział Grzegorz Polaniecki, członek zarządu i Dyrektor Generalny Enter Air. – Dzięki nowym samolotom zaoferujemy naszym klientom jeszcze większe możliwości przewozowe, pasażerom większy komfort podróżowania, a Enter Air będzie jeszcze bardziej konkurencyjny – dodaje Grzegorz Polaniecki.
Prospekt emisyjny został zatwierdzony przez KNF 15 czerwca 2015 r.
Oferującym i Prowadzącym Księgę Popytu Enter Air jest Ipopema Securities, Managerem Oferty jest Bank Zachodni WBK, a Doradcą Prawnym Spółki jest DLA Piper.
Struktura oferty
Oferta publiczna akcji Enter Air obejmuje do 7 mln akcji nowej emisji, które będą stanowić 39,9% w podwyższonym kapitale.
Oferta skierowana jest do inwestorów indywidualnych, uprawnionych podmiotów (pracowników i współpracowników Enter Air) oraz inwestorów instytucjonalnych.
Enter Air zakłada, że inwestorom indywidualnym zostanie zaoferowanych do 1 mln akcji (ok. 15% wszystkich oferowanych akcji), a podmiotom uprawnionym do 100 tys. akcji (ok. 1,5% wszystkich oferowanych akcji). Pozostała część oferty do 5,9 mln akcji (ok. 83,5% wszystkich oferowanych akcji) zostanie zaoferowana inwestorom instytucjonalnym.
Harmonogram oferty
Inwestorzy indywidualni mogą składać zapisy na akcje od 22 do 30 czerwca. Zapisy będą przyjmowane po cenie maksymalnej wynoszącej 19 zł. Ostateczna cena oferowanych akcji zostanie ustalona i ogłoszona do 1 lipca i będzie taka sama dla inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych. Cena akcji dla podmiotów uprawnionych (maksymalnie 1,5% oferowanych akcji) będzie niższa o 10% od ceny dla pozostałych inwestorów.
Zapisy na akcje będą przyjmowane przez biura obsługi klienta domów maklerskich:
• CDM Pekao
• DM Pekao
• DM BZ WBK
• BM Alior Bank
• DM mBank
Cele emisyjne
Enter Air planuje zakup 6 nowych samolotów, w tym 2 samoloty Boeing 737-800 oraz 4 samoloty Boeing 737-8 MAX, które zastąpią część dotychczas użytkowanych maszyn. Środki pozyskane z emisji będą przeznaczone na sfinansowanie przedpłat na zakup nowych samolotów wynoszących ok. 15% ceny katalogowej.
Dotychczas podpisano umowy na zakup 4 maszyn, których termin przyjęcia do użytkowania zaplanowany jest odpowiednio na:
• IV kw. 2017 r.
• II kw. 2018 r.
• IV kw. 2020 r.
• II kw. 2021 r.
Cena katalogowa nabywanych samolotów to 350,8 mln zł za model Boeing 737-800 oraz 401,9 mln zł za model Boeing 737-8 MAX, przy czym wynegocjowana cena zakupu samolotów, stanowiąca tajemnicę handlową, jest znacząco niższa od ceny katalogowej, pod warunkiem użycia samolotów na potrzeby własne, zgodnie z planami Grupy.
Nowe oszczędniejsze samoloty pozwolą zmniejszyć koszty przelotów, zwiększyć efektywność działalności równocześnie poprawiając jakość usługi przewozowej oraz jakość pracy załóg.
Wyniki finansowe
Enter Air od pierwszego roku działalności jest rentowny i generuje pozytywne przepływy pieniężne z działalności operacyjnej. W 2014 r. Enter Air miał 731,5 mln zł przychodów, 42,2 mln zł EBITDA oraz 17,4 mln zł zysku netto. Około 30% przychodów realizowanych jest z połączeń poza Polską.
Prognoza wyników na 2015 r. zakłada osiągnięcie przez spółkę 761,1 mln zł przychodów, 69,5 mln zł EBITDA i 33 mln zł zysku netto.
Akcjonariat
Enter Air jest prywatnym polskim przewoźnikiem kontrolowanym przez kluczowych managerów. Przy założeniu objęcia wszystkich oferowanych akcji przez nowych inwestorów, będą oni dysponowali 39,9% w kapitale Enter Air, a dotychczasowi akcjonariusze zachowają ponad 60% akcji.
Dotychczasowi akcjonariusze przez rok od debiutu nie będą sprzedawać akcji Enter Air (lock-up).
Enter Air jest największą czarterową linią lotniczą działającą w Polsce i jednocześnie największym prywatnym przewoźnikiem lotniczym w naszym kraju. Grupa realizuje połączenia dla czołowych polskich i zagranicznych biur podróży latając do ponad 30 krajów od Islandii i Portugalii po Kenię i Tajlandię. Flota Enter Air składa się z 17 samolotów Boeing 737. Przewoźnik posiada pięć stałych baz operacyjnych w Warszawie, Katowicach, Poznaniu, Wrocławiu i Paryżu oraz kilka baz sezonowych, m.in. w Manchesterze, Londynie i Tel Awiwie.
Komentarze