Linie Emirates usprawniają proces refundacji biletów
Linie Emirates, działając na rzecz klientów i partnerów, którzy ucierpieli z powodu zakłóceń podróży spowodowanych pandemią COVID-19, usprawniły proces zwrotów pieniędzy za zakupione bilety.
Blisko pół miliona wniosków o zwrot środków oczekuje na rozpatrzenie, dlatego, aby przyspieszyć ten proces, linie Emirates podjęły działania, mające na celu restrukturyzację procedur i zwiększenie wydajności. Przed pandemią linie rozpatrywały średnio 35 tysięcy takich wniosków miesięcznie. Obecnie Emirates przygotowują się do obsługi 150 tysięcy wniosków na miesiąc i zamierzają nadrobić zaległości z początkiem sierpnia.
– To dla nas trudny okres, podobnie jak dla wszystkich linii lotniczych. Zaczynamy korzystać z naszych rezerw gotówkowych, aktywnie przetwarzając zwroty – to nasz obowiązek i odpowiedzialność. Chcielibyśmy zapewnić naszych klientów i partnerów handlowych, że będziemy honorować zwroty pieniędzy i że staramy się przyspieszyć ten proces – powiedział Sir Tim Clark, prezes linii Emirates.
– Sytuacja była dynamiczna we wczesnych tygodniach pandemii, ale od tego czasu zmieniliśmy nasze zasady dotyczące zwrotów w związku z COVID-19, stosując proste, ujednolicone procedury, które stawiają klientów na pierwszym miejscu. Kontaktowaliśmy się również z podróżnymi, którzy wcześniej złożyli wnioski o zwrot pieniędzy lub zmianę rezerwacji, aby poinformować ich o dostępności nowych opcji. Mamy szczerą nadzieję, że nasi klienci i partnerzy handlowi zdecydują się na ponowną rezerwację biletów i polecą liniami Emirates w późniejszym terminie. Czekamy z niecierpliwością na tych, którzy zdecydowali się zatrzymać swoje bilety lub wymienić je na podróżne vouchery i z przyjemnością ponowne powitamy ich na pokładach naszych samolotów. Jak tylko będziemy mogli wznowić usługi, niezwłocznie o tym poinformujemy – dodał Sir Tim Clark.
Klienci, którzy chcieliby otrzymać zwrot pieniędzy lub wymienić bilety na podróżne vouchery, mogą to zrobić za pomocą formularza online dostępnego na stronie internetowej Emirates. Mogą oni również skontaktować się ze swoim biurem podróży i tam szukać wsparcia.
Klientom, których dotknęły odwołania lotów i ograniczenia podróży, linie Emirates oferują trzy opcje:
- Zachowanie biletu przez okres do 24 miesięcy i opcję telefonicznej zmiany daty lotu na inny dogodny termin. Emirates rozszerzyły tę opcję na wszystkie bilety zarezerwowane przed 1 lipca br., które dotyczą podróży mających odbyć się przed 1 grudnia br.
- Wymianę niewykorzystanej części biletów na podróżny voucher, odpowiadający kwocie zapłaconej za pierwotną rezerwację. Voucher może być użyty na zakup dowolnego produktu lub usługi Emirates. W przypadku vouchera nie obowiązują opłaty za zmianę rezerwacji podróży, co daje klientom większą swobodę zmiany jej terminu, gdy będą ponownie gotowi do podróży.
- Zwrot środków. Klienci, którzy zdecydowali się zatrzymać bilet lub podróżny voucher, mogą nadal ubiegać się o zwrot pieniędzy, jeśli nie mogą podróżować. Opłaty za zwrot biletu nie są przewidziane.
Podróżni, którzy dokonali rezerwacji za pośrednictwem biura podróży, powinni skontaktować się ze swoim agentem w celu uzyskania pomocy – obowiązują tam te same zasady dotyczące zwrotów.
Więcej informacji na temat zasad dotyczących zwrotów, a także najnowsze informacje od Emirates związane z COVID-19 można znaleźć tutaj: www.emirates.com
Komentarze