Linie Emirates odbierają ostatniego B773ER
Linie Emirates zakończyły ważny etap w historii swojej floty, odbierając ostatni z zamówionych samolotów Boeing 777-300ER. Samolot z oznaczeniem A6-EQP to 190. Boeing 777 dostarczony liniom Emirates, które dysponują największą na świecie liczbą Boeingów 777 i jako jedyne korzystały z wszystkich sześciu wariantów tej maszyny. Co ósmy Boeing 777 wyprodukowany przez amerykańskiego producenta należy do Emirates. Linie Emirates zostaną również jednym z pierwszych przewoźników dysponujących modelami Boeinga nowej generacji: 777-8 i 777-9.
Był to jednocześnie 146. Boeing 777-300ER dostarczony liniom Emirates. Przewoźnik odebrał swój pierwszy samolot 777-300ER w marcu 2005 r. W ciągu ostatnich 13 lat stał się on podstawą jego floty, obecnie wykonując loty do ponad 119 kierunków w globalnej siatce połączeń przewoźnika. Do linii Emirates należał co piąty Boeing 777-300ER wyprodukowany do tej pory, a przeciętny wiek Boeinga 777-300ER Emirates wynosi zaledwie 6,5 roku.
Sir Tim Clark, prezes linii Emirates: – Boeing 777-300ER jest filarem sukcesu Emirates jako największej międzynarodowej linii lotniczej na świecie. Wydajność, zasięg i ładowność samolotu pozwoliły nam przewozić pasażerów między sześcioma kontynentami przez Dubaj, oferując im bezkonkurencyjną jakość podróży. Obecnie w naszej flocie znajduje się 140 maszyn tego typu, wobec czego Boeing 777-300ER nadal będzie odgrywał niezwykle ważną rolę w działalności naszej linii i rozwoju turystyki i handlu w przyszłości.
– Od trzydziestu lat ściśle współpracujemy z Boeingiem przy programie 777 i zamierzamy tę współpracę rozwinąć przy okazji rozpoczęcia dostaw samolotów 777-8 i 777-9 w 2020 roku – dodał sir Tim Clark.
Od 1986 roku flota Boeingów 777 Emirates przewiozła blisko 350 mln pasażerów w trakcie ponad 1,28 mln lotów, pokonując przeszło 6,6 mld kilometrów – równowartość blisko 8 600 podróży na Księżyc i z powrotem.
Wyznaczając normy obsługi i bezpieczeństwa pasażera, linie Emirates nieustannie inwestują w produkty i usługi pokładowe. Niedawno przewoźnik zaprezentował zupełnie nowe wnętrza samolotów Boeing 777-300ER, w których znalazły się rewolucyjne całkowicie zamknięte prywatne kabiny w klasie pierwszej oraz nowe fotele i unowocześnione systemy rozrywki pokładowej w klasie biznes i ekonomicznej. Linie Emirates rozpoczęły także program zmiany konfiguracji 10 Boeingów 777-200LR obejmujący montaż nowych, szerszych foteli w klasie biznes oraz całkowicie nowe wnętrza w klasie ekonomicznej zapewniające pasażerom większą wygodę.
W 2020 roku do przewoźnika trafią pierwsze z 35 Boeingów 777-8 i 115 Boeingów 777-9. To samoloty nowej generacji charakteryzujące się niższym zużyciem paliwa, w których znalazły się rozwiązania takie jak wyższe ciśnienie i wilgotność powietrza w kabinie, większe okna, wyższe sufity, szersze kabiny i nowoczesny system rozrywki pokładowej, które zapewnią najwyższą jakość podróży.
Wideo z odbioru i przebazowania samolotu A6-EPQ, ostatniego Boeinga 777-300ER Emirates:
Komentarze