GA ROADMAP 2.0 - Aktualizacja 2020: GA ma być bezpieczniejsze i tańsze
Zespół ds. lotnictwa ogólnego w EASA opublikował aktualizację mapy drogowej EASA General Aviation 2.0 - drugiej fazy mapy drogowej GA. Obejmuje ona założenia, które pierwotnie planowano upublicznić podczas kwietniowej wystawy AERO we Friedrichshafen w Niemczech (impreza została odwołana z powodu pandemii COVID-19).
W dokumencie przedstawiono szereg podjętych dotychczasowych działań, które obejmują usprawnione szkolenie pilotów GA, prostsze zasady eksploatacji niekomercyjnych statków powietrznych, szczegółowe zasady licencjonowania i operacji szybowców oraz uproszczenie zmian CS-STAN.
Wiele innych działań z planu dla GA jest obecnie opracowywanych i będzie wdrażanych w nadchodzącym roku. Właściciele lekkich statków powietrznych mogą teraz korzystać ze zmian w przepisach dotyczących obsługi technicznej Part-ML (Part M light). Przepisy Part ML zostały przyjęte przez Komisję Europejską w 2019 r. i obowiązują od 24 marca 2020 r.
Inne działania obejmują wprowadzenie uproszczonych przepisów dotyczących lotów według wskazań przyrządów (IFR) wykonywanych w ramach Basic Instrument Rating (BIR) oraz uruchomienie nowej strony internetowej z promocją bezpieczeństwa dla społeczności GA.
Dokument General Aviation 2020 zawiera ważne priorytety strategiczne i bieżące projekty, które pomogą zapewnić bezpieczną i zrównoważoną przyszłość GA w Europie.
Dokument GA ROADMAP 2.0 dostępny jest tutaj (LINK)
Komentarze