MX1090 ZAON - dane o ruchu w powietrzu - nowość firmy DRABPOL
Z początkiem grudnia oferta firmy DRABPOL powiększyła się o nowy produkt z rodziny awioniki- MX1090 firmy ZAON.
Jest to przenośny system ADS-B (Automatic Dependent Surveillance – Broadcast), polegający na wymianie informacji pomiędzy statkiem powietrznym a ziemią i TIS-B (Traffic Information Services-Broadcast ), gdzie informacje są wysyłane do statku powietrznego z naziemnej kontroli ruchu. Dzięki nowemu urządzeniu można zobrazować dane o ruchu innych statków powietrznych (wyposażonych w ADS-B) na przenośnych systemach GPS firmy Garmin: GPSmap® 395/396, GPSmap® 495/496, Aera® 5xx series, GPSmap® 795/796.
Nowy produkt ma uzupełniać system PCAS XRX firmy Zaon, ale może też działać niezależnie. Nowe urządzenie przeznaczone jest tylko dla niecertyfikowanych statków powietrznych, więc nie ma dopuszczeń TSO, ani nie ma potrzeby wykonywania do jego zabudowy STC. Na chwilę obecną w Europie nie ma obowiązku posiadania tego typu wyposażenia na statkach powietrznych. Zważywszy jednak na znaczenie tego systemu dla poprawy bezpieczeństwa w ruchu powietrznym jest to z pewnością kwestia czasu.
FUNKCJE MX1090 ZAON
- Wykrywanie transmisji ADS-B i TIS-B ze stacji naziemnych
- Kompatybilny z PCAS XRX lub urządzenie oddzielne
- Kompaktowe wymiary, jedynie (7cm x 5cm x 2cm)
- System zarządzania ruchem powietrznym (skorelowanie zobrazowania sytuacji XRX i ADS-B na jednym wyświetlaczu)
- Zasięg do 100 mil morskich (185 km), nr identyfikacyjny lotu, prędkość względem Ziemi lub względem powietrza
- Rozdzielczość wysokości w przedziałach 25'
- Wysokość do poziomu FL510 w trybie presuryzacji
- Śledzenie do 50 statków powietrznych + zobrazowanie XRX
- Zabudowany GPS WAAS i wysokościomierz ciśnieniowy
- Możliwość zabudowy na statkach powietrznych z kabiną ciśnieniową, jak i bez niej
- Możliwość wyjścia danych na wiele wyświetlaczy/podwójne porty COM
- Wbudowany Bluetooth lub opcja Wi-Fi
- Filozofia Plug-n-Play, wiele opcji interfejsu
Komentarze