Zawory spustowe zbiorników paliwa w Cesnach serii 100
Poniżej, publikujemy stanowisko austriackiego nadzoru lotnictwa cywilnego w sprawie zaworów spustowych do zbiorników paliwa w samolotach Cessna serii 100
AUSTRO CONTROL
Zalecenia odnośnie zdatności do lotu nr 12A
Dział: Technika Lotnicza
Zawory spustowe zbiornika paliwa Cessna 150 do 210
W biuletynie Single-Engine Service Bulletin nr 92-25 i 92-26 firma Cessna Aircraft Company podaje wskazówki producenta do zabudowania w samolotach Cessna typu 150 do 210 wielu dodatkowych zaworów spustowych w zbiornikach paliwa. Te dodatkowe zawory spustowe powinny umożliwiać lepszą kontrolę systemu paliwowego na obecność zanieszyszczeń i wody w paliwie.
Jednakże z drugiej strony każdy dodatkowy zawór spustowy powoduje niebezpieczeństwo nieszczelności wskutek nieprawidłowej obsługi lub starzenia się uszczelnień, jak również niebezpieczeństwo pożaru lub skażenia środowiska.
Ponieważ dopuszczenie typu odnośnie spełnienia warunków zdatności do lotu wymaga jedynie stwierdzenia możliwości spuszczenia paliwa przy normalnym postoju samolotu na płaskiej powierzchni to warunek ten jest spełniony przy dotychczasowym rozmieszczeniu i ilości zaworów.
Ponieważ powyższe wskazówki nie powodują żadnego wyraźnego zwiększenia bezpieczeństwa lotu, natomiast oprócz niewspółmiernie wysokich kosztów zwiększają zagrożenie Federalny Urząd Lotnictwa Cywilnego rezygnuje z wprowadzenia obowiązku tej zmiany – jak generalnie podaje w Zaleceniach odnośnie zdatności do lotu nr 7.
Nr Sprawy: Nie podano 07. wrzesień 1993 strona 1/1
Tłumaczył
mgr inż. Zbigniew J.
Tłumacz techn. jęz. niemieckiego
Oryginał pisma:
Informację nadesłał:
Szef Wyszkolenia
Aeroklubu Gliwickiego
instr.pil.Ryszard Ptaszek
AUSTRO CONTROL
Zalecenia odnośnie zdatności do lotu nr 12A
Dział: Technika Lotnicza
Zawory spustowe zbiornika paliwa Cessna 150 do 210
W biuletynie Single-Engine Service Bulletin nr 92-25 i 92-26 firma Cessna Aircraft Company podaje wskazówki producenta do zabudowania w samolotach Cessna typu 150 do 210 wielu dodatkowych zaworów spustowych w zbiornikach paliwa. Te dodatkowe zawory spustowe powinny umożliwiać lepszą kontrolę systemu paliwowego na obecność zanieszyszczeń i wody w paliwie.
Jednakże z drugiej strony każdy dodatkowy zawór spustowy powoduje niebezpieczeństwo nieszczelności wskutek nieprawidłowej obsługi lub starzenia się uszczelnień, jak również niebezpieczeństwo pożaru lub skażenia środowiska.
Ponieważ dopuszczenie typu odnośnie spełnienia warunków zdatności do lotu wymaga jedynie stwierdzenia możliwości spuszczenia paliwa przy normalnym postoju samolotu na płaskiej powierzchni to warunek ten jest spełniony przy dotychczasowym rozmieszczeniu i ilości zaworów.
Ponieważ powyższe wskazówki nie powodują żadnego wyraźnego zwiększenia bezpieczeństwa lotu, natomiast oprócz niewspółmiernie wysokich kosztów zwiększają zagrożenie Federalny Urząd Lotnictwa Cywilnego rezygnuje z wprowadzenia obowiązku tej zmiany – jak generalnie podaje w Zaleceniach odnośnie zdatności do lotu nr 7.
Nr Sprawy: Nie podano 07. wrzesień 1993 strona 1/1
Tłumaczył
mgr inż. Zbigniew J.
Tłumacz techn. jęz. niemieckiego
Oryginał pisma:
Informację nadesłał:
Szef Wyszkolenia
Aeroklubu Gliwickiego
instr.pil.Ryszard Ptaszek
Źródło artykułu
Komentarze