Załogi Lotniczego Pogotowia Ratunkowego stale niosą pomoc

Śmigłowiec EC 135 Lotniczego Pogotowia Ratunkowego (fot. LPR)

Trzeci tydzień maja to był bardzo pracowity czas dla załóg Lotniczego Pogotowia Ratunkowego.

Tylko w minionym tygodniu 21 śmigłowców LPR wykonało 184 loty do wypadków, zachorowań oraz transportów międzyszpitalnych, z czego najwięcej należało w minionym tygodniu do załogi "Ratownika4" z Gliwic. Tylko o jeden lot mniej wykonała załoga "Ratownika6" z Krakowa.

Do zadań jak zawsze włączana jest załoga Piaggio P180 Avanti. W ubiegłym tygodniu załoga tego samoloty wykonała 4 wyloty (transport międzyszpitalny). Załogi Samolotowego Zespołu Transportowego pozostają w całodobowej gotowości.

W sumie, w minionym tygodniu, wszystkie statki powietrzne LPR wykonały 188 lotów. Powyższa statystyka nie obejmuje lotów odwołanych, niewykonanych, szkoleniowych i technicznych.

Dodatkowo, po dziewięciomiesięcznej przerwie, działalność wznowi sezonowa baza Lotniczego Pogotowia Ratunkowego. Załoga śmigłowca na lotnisku w podkoszalińskim Zegrzu Pomorskim będzie w gotowości od 1 czerwca. LPR może korzystać z części nieruchomości na podstawie zawartej z Agencją Mienia Wojskowego umowy użyczenia. Baza funkcjonuje od godziny 7:00 do godziny 20:00, jednak nie wcześniej niż od wschodu i nie później niż do zachodu słońca. Dyżury pełnić będzie trzyosobowa załoga. Baza HEMS zlokalizowana na lotnisku w Zegrzu Pomorskim koło Koszalina jest jedyną sezonową bazą Lotniczego Pogotowia Ratunkowego rokrocznie uruchamianą na czas letnich wakacji.

Czy słońce czy deszcz załogi Lotniczego Pogotowia Ratunkowego latają by ratować podczas różnych warunków atmosferycznych.

Pozostając w bazie, gdy pogoda jest niesprzyjająca, załogi analizują pogodę, nie tylko pod względem możliwości wykonania lotu, ale także dbając o śmigłowce EC135. Zdarza się, że decydują o pozostawieniu śmigłowca w hangarze.

Taki postój jest wymagany gdy występuje/ą:
– wysoka temperatura powietrza – powyżej +25°C,
– niska temperatura powietrza – poniżej -5°C,
– porywisty wiatr – podmuchy przekraczające 30kts,
– ciągły opad deszczu (bez względu na intensywność),
– opad intensywny (bez względu na rodzaj),
– burza,
– prognozowany opad gradu,
– warunki sprzyjające osadzaniu się lodu w dowolnej postaci,
– warunki sprzyjające zaparowywaniu szyb śmigłowca.

Źródło: dlapilota
comments powered by Disqus