Przejdź do treści
Źródło artykułu

Wyniki ankiet dotyczących przygotowania do lotu

Przez blisko dwa tygodnie, zbieraliśmy, państwa głosy w sprawie sposobów przygotowania do lotu. Pytaliśmy o najczęściej wykorzystywane źródła informacji oraz czas potrzebny do należytego przygotowania do lotu. W ankiecie, poprosiliśmy o podanie, Państwa doświadczenia lotniczego oraz posiadanych uprawnień.

Mamy nadzieję, że wnioski z ankiety, posłużą do usprawnienia przez PAŻP, internetowego kanału komunikacji z pilotami. Dzisiaj, jak nigdy dotąd, jest to szczególnie potrzebne. Lawinowo rośnie liczba operatorów dronów. Zwieksza się również aktywność wojska. To wszystko skutkuje, wysokim skomplikowaniem dynamicznie zmieniającej się przestrzeni, w której wierzymy może być jeszcze więcej bezpiecznego latania. Zatem stworzenie systemów ilustrujących złożoność przestrzeni, za które PAŻP, będzie brała odpowiedzialność, nie zasłaniając się "Nie do użytku operacyjnego" jest się absolutne konieczna. Biorąc pod uwagę, Państwa zaangażowanie w ankietę, jesteśmy pewni, że temat jest istotny. W sumie, w ankiecie oddano blisko 300 głosów. 

 Jakie są Twoje źródła informacji przy przygotowaniu do lotu w zakresie rejonów ograniczeń?

Przed wykonaniem lotu zapoznaję się z informacjami o ograniczeniach w ruchu lotniczym

Moje doświadczenie lotnicze:

Posiadane uprawnienia:

Moment zebrania informacji o planowanym locie z podziałem na doświadczenie lotnicze

Moment zebrania informacji o planowanym locie z podziałem na posiadane uprawnienia

Pozostałe, wpisane przez czytelników źródła informacji przy przygotowaniu do lotu w zakresie rejonów ograniczeń:

  • Graficzne planowanie trasy na portalu lecimy.org
  • Zaznaczenie na mapie operacyjnej zarezerwowanych przestrzeni. http://lecimy.org/route/ - znacznie „przyjaźniejszy” w obsłudze
  • Dane kontaktowe do zarządzającego, daną strefą
  • Zasięgnięcie informacji od służb operacyjnych PAŻP - to już w locie w celu upewnienia się, że informacje graficzne były prawidłowe
  • Największy problem to strefy EA, nie występują na mapach PAŻP, można podglądać tylko na graficznym AUP. Kiedy są aktywne najlepiej sprawdzić trasę z FIS-em
  • Notam w aplikacji Skydemon
  • Skydemon
  • Telefon do ASM
  • Zobrazowanie PAŻP poprawiłoby:
    • skalowanie map
    • lepszy „interface” wyboru elementów przestrzeni z zapamiętywaniem „moich” zestawów
    • przystosowanie do urządzeń mobilnych
    • status "do użytku operacyjnego"

Ankieta: Jak przygotowujesz się do lotu?
Ankieta uzupełniająca: Kiedy zapoznajesz się z ograniczeniami w ruchu lotniczym?

Ankietę, przygotowaliśmy wspólnie z Polską Agencją Żeglugi Powietrznej.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony