Przejdź do treści
Źródło artykułu

Testy samolotu FLARIS LAR 1

W Instytucie Lotnictwa w Warszawie prototyp samolotu FLARIS LAR 1, przeszedł testy sztywności lotki na skręcanie, sztywności steru kierunku na skręcanie, sztywności usterzenia poziomego na skręcanie, sztywności mechanizmu sterowania sterem wysokości, badania wytrzymałościowe skrzydła oraz badania podwozia głównego.

Producent wielkimi krokami zbliża się do pierwszego lotu. Konstrukcja jest obecnie w fazie testów, a wyniki wszystkich badań potwierdzają założenia konstruktorskie i krytyczne parametry maszyny oraz dowodzą, że FLARIS LAR 1 jest bezpiecznym i wytrzymałym środkiem transportu.

"Jestem bardzo zadowolony z wyników testów, bo potwierdziły po raz kolejny nasze założenia. Jesteśmy spokojni o to, że samolot będzie niezawodny w użytkowaniu" – nie kryje dumy Rafał Ładziński, dyrektor projektu Flaris i producent odrzutowca.

Dzięki zastosowanym innowacjom, FLARIS LAR 1 jest wybitnie lekki, ale jednocześnie bezpieczny i wytrzymały. Masa startowa samolotu to zaledwie 1500 kg, co czyni go prawie o połowę lżejszym od najbardziej zbliżonych konkurencyjnych konstrukcji. Konstrukcja całego samolotu została wykonana w całości z certyfikowanych preimpregnatów węglowych.

Producentem samolotu odrzutowego FLARIS LAR 1 jest firma Metal-Master. Przedsiębiorstwo zostało założone przez Sylwię i Rafała Ładzińskich w 2000 roku. Realizuje między innymi innowacyjne linie montażowe, na których wykonywane są podzespoły elektryczne samochodów osobowych. Metal Master wytwarzając samoloty w kategorii S1, jest swego rodzaju inkubatorem rozwiązań konstrukcyjno-technologicznych. Jest producentem wyrobów lotniczych, zajmuje się ich prototypowaniem, konstrukcją i optymalizacją nowych wersji. Natomiast produkcją wysokoseryjną zajmie się założona w listopadzie 2012r. firma FLARIS Sp. z o.o. Powołana spółka jest odpowiedzialna również za promocję i sprzedaż produktów sygnowanych marką FLARIS.

Szkic samolotu FLARIS LAR 1


Osiągi samolotu FLARIS LAR 1:

Prędkość przelotowa

700 km/h (380 knots)

Prędkość przeciągnięcia

115 km/h (62 knots)

Max. Prędkość wznoszenia

30 m/s

Pułap lotu

14000 m (46.000 ft)

Zasięg

max. 3200 km (1730 NM)

Zasięg przy pełnym załadunku

2200km (1200 NM)

Zasięg z dwoma osobami i bagażem

2600km (1400 NM)

Rozbieg

250 m (820 ft)

Doskonałość aerodynamiczna

L/D=18

Przewidywany pułap dla certyfikacji

FL 280

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony