Przejdź do treści
B773 Singapore Airlines poza pasem na lotnisku w Monachium, fot. avherald.com
Źródło artykułu

Raport końcowy dotyczący wypadnięcia z pasa B773 na lotnisku w Monachium

17 grudnia, niemieckie biuro ds. badania wypadków lotniczych (BFU), opublikowało raport z poważnego incydentu z 3 listopada 2011 r., kiedy z pasa lotniska w Monachium wypadł wykonujący automatyczne lądowanie B773 należący do Singapore Airlines (znaki rejestracyjne 9V-SWQ).

Samolot wykonywał rejs SQ-327 z Manchesteru ze 143 pasażerami i 15 członkami załogi na pokładzie. Po przyziemieniu, B773 zjechał na lewo, a następnie na prawo od pasa startowego 08R i zatrzymał się wszystkimi trzema kołami podwozia na nieutwardzonej nawierzchni. Pasażerowie opuścili pokład po podstawionych przez agenta handlingowego schodach. Nikt z nich nie odniósł obrażeń.

Zgodnie z informacjami zawartymi w dokumencie, do zdarzenia doszło m.in. z powodu zakłóconego sygnału LOC przez startującego chwilę wczesniej BAE 146-RJ85, a także braku rekacji samolotu na próby pilotów zmiany kierunku jego przemieszczania się (z powodu załączonego autopilota). Samolot odleciał z Monachium dopiero 5 listopada.

Pełny raport końcowy dotyczący tego zdarzenia dostępny jest tutaj (LINK)

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony