Pięć incydentów w trzy dni rodzi obawy o poziom bezpieczeństwa przewoźników z Indii
W ciągu trzech dni pięć samolotów przewoźników z Indii podczas lądowań zakończyło swój dobieg poza utwardzoną nawierzchnią pasów startowych. Niektóre ze zdarzeń miały miejsce podczas intensywnych opadów deszczu, na którą to okoliczność linie lotnicze muszą odpowiednio przeszkolić pilotów.
Kiedy 2 lipca samolot SpiceJet wykonujący lot SG-275 z Pune do Kalkuty wypadł z pasa podczas lądowania to był to piąty taki przypadek w ciągu zaledwie 72 godzin licząc od 30 czerwca. Był to również szósty tego typu incydent linii lotniczych z Indii w ciągu ostatnich trzech miesięcy - pierwszy z nich miał miejsce 29 kwietnia. W czterech przypadkach były to statki powietrzne należące do linii SpiceJet, a w dwóch do Air India Express.
Chociaż żadne z tych zdarzeń nie pociągnęło za sobą ofiar śmiertelnych to sama częstotliwość ich występowania rodzi pytania dotyczące standardów bezpieczeństwa oraz szkolenia pilotów w liniach SpiceJet.
Szereg incydentów skłonił ekspertów lotniczych do podjęcia kwestii szkolenia pilotów i standardów bezpieczeństwa utrzymywanych przez Dyrekcję Generalną Lotnictwa Cywilnego (DGCA) Indii, organu nadzorującego lotnictwo. „Zdarzenia te wskazują na bardzo słabe standardy szkolenia i bezpieczeństwa w liniach SpiceJet i AIE”, powiedział kapitan Mohan Ranganathan, konsultant ds. bezpieczeństwa lotniczego i były instruktor B737.
Z kolei Sudhakara Reddy, prezes Air Passengers Association of India pytał czy linie lotnicze nie rezygnują przypadkiem z zapewnienia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa, aby jak najszybciej przeszkolić swoje załogi i utrzymać samoloty w powietrzu.
Czytaj całość artykułu „Big questions on safety, pilot training after 5 Indian planes veer off runway in 3 days” na stronie www.theprint.in
Komentarze