Przejdź do treści
Źródło artykułu

Nowy „Klasyk” - Luscombe Phantom II LSA 8R

Zapowiada się nie lada gratka dla pasjonatów lotnictwa i kolekcjonerów. Na początku przyszłego roku firma Solaris Group Aviation & Wind zamierza wprowadzić na rynek nowy model górnopłata klasy LSA Luscombe Phantom II LSA 8R.

O wyjątkowości samolotu bez wątpienia decyduje jego ponadczasowe wzornictwo oraz ewenement w tej klasie samolotów, 7- cylindrowy silnik gwiazdowy o pojemności 2800 cm³ australijskiej firmy Rotec.

Niepowtarzalne walory estetyczne zapewnia pokrycie płatowca platerowanym aluminium, drewniane śmigło oraz wykończone drewnem wnętrze. Do Polski pierwszy egzemplarz samolotu dotrze około połowy marca przyszłego roku, a oficjalnie zaprezentowany zostanie na targach AeroExpo we Friedrichshafen w kwietniu 2010. Klasyczna konstrukcja odnosząca się do tradycji połączona z nowoczesną technologią może sprawić, że nowa maszyna stanie się obiektem pożądania wielu kolekcjonerów i miłośników luksusu. Głównym producentem i konstruktorem samolotu jest amerykańska firma Luscombe Silver, a partnerem, przedstawicielem i producentem na rynek europejski, Polska firma Solaris Group Aviation & Wind.

Podstawowy wariant produkcyjny zakłada układ podwozia z tylnym kółkiem, ale na indywidualne życzenie możliwa jest także konfiguracja z przednim kółkiem oraz płozami.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony