Nowy ILS w Łodzi z ograniczeniami
ILS CAT II działa już na lotniskach w Warszawie (EPWA), Wrocławiu (EPWR), Katowicach (EPKT), Gdańsku (EPGD), Lublinie (EPLB), Rzeszowie (EPRZ) czy też Modlinie (EPMO).
Do tego grona ma dołączyć również lotnisko w Łodzi (EPLL). Po instalacji nowego systemu i oblotach testowych, Polska Agencja Żeglugi Powietrznej opublikowała stosowną depeszę, która w naszej opini nie jest do końca zrozumiała. O komentarz poprosimy Agencję. Odpowiedź opublikujemy.
A tym czasem jak rozumiecie ten NOTAM? Czy powinna zostać opublikowana nowa procedura podejścia?
E3177/19
ILS GP RWY 25 OPR WITH LIMITATION:
OPERATIONAL RANGE UP TO 8NM (BELOW 1500FT AGL/2100FT AMSL).
FROM: 24 JUL 2019 09:10 TO: 23 OCT 2019 23:59 EST
Zważywszy znaną z poprzednich lat degradację pomocy VOR, pozostaje pilotom podejście RNAV.
E1890/19 - DME LOZ INDICATIONS IN THE 340-160 DEG SECTOR UP TO 4000FT AT A
DISTANCE OF 0-20NM SHALL NOT BE USED FOR NAVIGATIONAL PURPOSES. 14 MAY 12:50
2019 UNTIL PERM. CREATED: 14 MAY 12:55 2019
Nie do użytku operacyjnego.
E2467/19 - ILS AND DME LOD RWY 25R OPERATING ON TEST DUE TO MAINT. DO NOT
USE. 27 JUL 08:00 2019 UNTIL 27 JUL 16:00 2019. CREATED: 15 JUN 05:30 2019
Po południu został opublikowany NOTAM wyjaśniający sprawę o treści.
E3186/19 - ILS GP RWY 25 OPR WITH LIMITATION:
NO OPERATIONAL RANGE FUTHER THEN 8NM FM GP ANTENNAS (BELOW 1500FT
AGL/2100FT AMSL). 24 JUL 14:59 2019 UNTIL 23 OCT 23:59 2019 ESTIMATED. CREATED:
24 JUL 15:01 2019
Dziękujemy za sprostowanie.
Z uwagi, że poza operacjami komercyjnymi EPLL jest często wykorzystywane do szkolenia, zalecamy szczególną uwagę i zapoznanie się z oficjalnymi źródłami danych.
Komentarze