Kto zdążył z PART-em?

EASA

28 września weszły w życie wymagania Part-M, odnoszące się do lotnictwa ogólnego. Aby móc legalnie latać legalnie samolotem, szybowcem, śmigłowcem lub balonem, który ma certyfikat wydany przez EASA trzeba spełnić kilka wymagań:

- statek powietrzny musi mieć nadzorowaną ciągła zdatność do lotu;
- statek powietrzny musi mieć zatwierdzony program obsługi technicznej;
- posiadać aktualne poświadczenie obsługi technicznej tzw. ARC (Airworthiness Review Certificate);
- cała obsługa techniczna musi odbywć się w certyfikowanej organizacji obsługowej Part 145 (duża organizacja obsługowa dla lotnictwa komercyjnego) lub Part M/F (mała organizacja obsługowa odpowiadająca dotychczasowemu 03/2004, obsługująca statki powietrzne do 5700kg w ruchu niekomercyjnym). Pewnym odstępstwem są tu statki powietrzne, użytkowane tylko przez właścicieli i na własny użytek, które mają MTOW poniżej 2730 kg. W tym przypadku obsługę mogą wykonywać niezależni mechanicy posiadający licencję Part 66. B1 z rozszerzeniem pozwalającym na obsługę samolotów (B1.2) lub śmigłowców (B1.4).

Wykaz organizacji Zarządzania Ciągłą Zdatnością do Lotu PART M/G (stan na: 04.09.2009, źródło: ULC):

Nazwa Organizacji

Zakres zatwierdzenia

Polskie Linie Lotnicze LOT S.A. B 767-200ER
B 767-300ER
B 737-400
B737- 500
ERJ-170- 200
ERJ-170-100
EMB-145MP
EuroLot S.A. ATR 42-500
ATR 72-20
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej
Lotnicze Pogotowie Ratunkowe
PZL M-20 Mewa
Piaggio P.180 Avanti
Piaggio P.180 Avanti II
Agusta A109 Power
PZL Mi-2 Plus
Exin S.A. AN-26B
Jet Air Sp. z o.o. JETSREAM 32
Air Italy Polska Sp. z o.o. B 757-200 ER
Sprint Air L-410 UVP
SAAB 340A
Sky Taxi Sp z o.o. SAAB 340A
M-20 Mewa
General Aviation Sp. z o.o. AN-2
Beech 350
PZL-104 Wilga 80
Bell 407, Bell 427
GB AeroCharter Sp. z o.o. Cessna 310Q
Sprint Air Cargo Sp. z o.o. Saab 340A
AD Astra Executive Charter Sp. z o.o. Beechcraft King Air B 200
Magellan Pro-Equity Fund I S.A. Bell 427
Cessna 525
Blue Jet Cessna 525A Citation Jet 2
Bombardier Challenger CL-300
Cessna 560 XL
Bombardier Global 500
Direct Fly Sp. z o.o. Diamond DA 42
Cessna 550, 551
Beechcraft King Air E90
EADS Okęcie, ZUA Mielec An-2, PZLm18, M18BS,
PZL-104 Wilga 35A
Cessna 152
Polskie Zakłady Lotnicze Spółka z o.o. PZL M28 02,
PZL M26 01,
PZL M18B
IBEX – U.L. Mi-2
PZL-Koliber 150
Cessna 172N, S, K
Cessna F177RG
Cessna 182T
Cessna 206T
Piper PA-34-220T, 200T
Beechcraft Baron 58
Lotnicze Przedsiębiorstwo Usługowe Heliseco Sp. z o.o. W-3A
W-3AS
Aerogryf Aviation Sp. z o.o. M18 Dromader
Cessna 172R, 172P
An-2
M-20 Mewa
Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego “PZL-Świdnik” S.A. Mi-2
W-3A
Franklin Sp. z o.o. Cessna 150M
Cessna 152
Morane MS 880B
P.H.U. POLINAR Sp. z o.o. R 44
Lotnictwo Straży Granicznej Mi-2
PZL Kania
PZL 104 MF Wilga 2000
M20 Mewa
M28 Skytruck
W-3
W-3AM
Polska Agencja Żeglugi Powietrznej L-410 UVP-E
Gacamo Sp. z o.o. Cessna 152, 182 S
Aero AT-3
Beechcraft Baron 58P
“Duśka Air” Wojciech Górczyk Piper PA-28-181 Archer III
Piper PA-34-220T Seneca V
PZL M20 Mewa
GB Aircraft (dodano 29.09.2009) Cessna 208B
Cessna 172S
Cessna 182T

Polecamy:
Part M już za cztery tygodnie
Paragraf M.A.201, czyli za co odpowiada pilot? Część II
 

Źródło: dlapilota
comments powered by Disqus

Komentarze

latanie skonczyło się wtedy, jak piloci zaczeli za nie płacić,,,,najlepsi piloci nie lataja, bo za to co sie kocha sie nie płaci pieniedzmi.wiec płacenie za miłość jest chore .

W AB pan ulcownik tak się zakopał w papirach,że z tego wszystkiego poszedł na urlop. To jak mają zdążyć?

Jak miały zdążyć jak w np w Lisich Kątach jest samolot jeszcze z ruska gwiazdą ! Dziś byłem widziałem.

Brzydko wygląda?

Znaczy aerokluby nie zdążyły?

znaczy tak