Defilada lotnicza w Warszawie – ograniczenia w przestrzeni powietrznej
15 sierpnia, z okazji Święta Wojska Polskiego w Warszawie odbędzie się uroczysta defilada, podczas której zaprezentują się wszystkie rodzaje wojsk, w tym Siły Powietrzne. W powietrzu będzie można 60 statków powietrznych, a jako pierwszy Zespół Akrobacyjny „Biało-Czerwone Iskry”, który w ugrupowaniu 6 samolotów w formacji grota, wypuści biało-czerwone dymy.
Po nim nastąpi przelot śmigłowców SW-4, W-3W/W-3WA, Mi8/Mi-17 i Mi-24. Po przelocie ugrupowań polskich statków powietrznych pojawią się lecące w jednym ugrupowaniu trzy śmigłowce z US Army: AH-64 Apache, CH-47 Chinook oraz UH-60 Blackhawk. Po nich nastąpi przelot samolotów turbośmigłowych i odrzutowych: M-28 Bryza, C-295 CASA, C-130 Hercules, Zespołu Akrobacyjnego "Orlik" na samolotach PZL-130, a po nim ugrupowań Su-22, Mig-29 oraz F-16.
Organizacja pokazu i treningi w dniach poprzedzających, będą powodowały czasowe wprowadzenie ograniczeń w dostępności przestrzeni powietrznej wokół Warszawy, których szczegóły przybliżamy poniżej.
TERMINY I CZAS (UTC)
2017-08-10 to 2017-08-15
Treningi do pokazów: 2017-08-10 do 2017-08-14
Pokazy: 2017-08-15
Planowane terminy aktywności EA 257, 258 i 259:
Trening: 2017-08-14 (planowane są maksymalnie dwa przeloty w ramach treningu w godz. 0700 - 1800). Pokazy: 2017-08-15 (planowany jest jeden przelot w godz. 0700 - 1400). Faktyczny czas treningu i pokazu będzie podany w AUP i nie będzie dłuższy niż 1 godzina.
Planowane terminy aktywności EA 260, 261 i 262:
Trening: 2017-08-14 w godz. 0700 - 1800. Pokazy: 2017-08-15 (planowany jest jeden przelot w godz. 0700 - 1400). Faktyczny czas treningu i pokazu będzie podany w AUP
Rejony ograniczeń lotów:
Rejony ograniczeń lotów są wydzielone na potrzeby treningów i pokazów lotniczych. Loty w rejonach ograniczeń lotów mogą wykonywać tylko statki powietrzne biorące udział w treningach i pokazach lotniczych.
EA 257
Granice poziome:
1.52°15'48"N 020°53'45"E
2.52°15'48"N 020°55'56"E
3.52°15'08"N 021°00'53"E
4.52°07'57"N 021°10'36"E
5.52°07'00"N 020°58'40"E
Granice pionowe: Dolna granica: GND, Górna granica: 5000 ft AMSL
EA 258
Granice poziome:
1.52°03'39"N 021°37'34"E
2.52°07'00"N 021°32'41"E
3.52°17'00"N 021°26'15"E
4.52°20'00"N 021°23'43"E
5.52°15'08"N 021°00'53"E
6.52°07'57"N 021°10'36"E
Granice pionowe: Dolna granica:GND, Górna granica: 5000 ft AMSL, z wyłączeniem EP P10 i aktywnego EP D30.
EA 259
Granice poziome:
1.52°15'48"N 020°53'45"E
2.52°15'48"N 020°55'56"E
3.52°15'08"N 021°00'53"E
4.52°20'00"N 021°23'43"E
5.52°20'08"N 021°26'10"E
6.52°26'17"N 021°33'28"E
7.52°26'11"N 021°19'37"E
8.52°31'00"N 021°00'20"E
9.52°24'00"N 020°52'40"E
Granice pionowe: Dolna granica: GND, Górna granica: 2000 ft AMSL z wyłączeniem aktywnego EP D30.
EA 260
Granice poziome:
1.52°20'08"N 021°26'10"E
2.52°26'17"N 021°33'28"E
3.52°31'15"N 021°32'53"E
4.52°32'03"N 022°11'36"E
5.52°22'02"N 022°11'38"E
6.52°21'49"N 022°06'00"E
7.52°21'40"N 021°53'47"E
Granice pionowe: Dolna granica: GND, Górna granica: 5000 ft AMSL.
EA 261
Granice poziome:
1.52°20'00"N 021°23'43"E
2.52°21'40"N 021°53'47"E
3.52°21'49"N 022°06'00"E
4.52°03'58"N 022°11'34"E
5.52°03'39"N 021°37'34"E
6.52°07'00"N 021°32'41"E
7.52°17'00"N 021°26'15"E
Granice pionowe: Dolna granica: GND, Górna granica: 5000 ft AMSL.
EA 262
Granice poziome:
1.52°21'49"N 022°06'00"E
2.52°22'02"N 022°11'38"E
3.52°18'37"N 022°19'13"E
4.52°07'44"N 022°21'33"E
5.52°03'55"N 022°15'53"E
6.52°03'58"N 022°11'34"E
Granice pionowe: Dolna granica: GND, Górna granica: 5000 ft AMSL.
Organizacja ruchu lotniczego:
Rejony ograniczeń lotów są wydzielone z przestrzeni odpowiedzialności służb: APP WARSZAWA, TWR EPWA oraz FIS OLSZTYN. Rejony podlegają procedurze zamawiania i aktywacji przez MIL ARO EPMM zgodnie z AIP Polska, ENR 2.2.3 pkt 4 oraz pkt 5.1/5.2.
Załogi statków powietrznych wykonujące loty w rejonach ograniczeń lotów z prędkością większą niż 250 kt IAS będą utrzymywały odległość 500 ft od górnej granicy rejonów oraz 3,5 NM bufora poziomego wewnątrz rejonów.
Loty w rejonach ograniczeń lotów statków powietrznych z prędkością nie większą niż 250 kt IAS powinny być wykonywane przez użytkownika zgodnie z przepisami dla lotów VFR z prędkościami zapewniającymi możliwość zauważenia innego ruchu lub przeszkody, w czasie wystarczającym aby uniknąć kolizji z ruchem poza strefą. Operacje należy wykonywać z dala od przydzielonych granic strefy, bez ich naruszania.
Rejony ograniczeń lotów i MATZ EPMM będą aktywne jednocześnie. Ograniczenia w ruchu lotniczym na lotnisku EPWA oraz niedostępne trasy VFR do/z lotniska EPWA i EPBC będą opublikowane w formie NOTAM. Rejony ograniczeń lotów posiadają priorytet w stosunku do wszystkich pozostałych struktur przestrzeni zarządzanych przez AMC Polska.
Szczegółowe informacje dotyczące rzeczywistego czasu aktywności rejonów ograniczeń lotów będą
dostępne w AMC Polska (ASM 3), tel.: +48 22 574 5733 lub 35.
Władze odpowiedzialne za organizację pokazów lotniczych: Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Tel.: +48 261 825 780 Faks: +48 261 825 626, Koordynator: Tel. kom.: +48 519 039 561, +48 519 038 087
Dodatkowo na lotnisko EPBC opublikowano następujące NOTAMy:
G0408/17 NOTAMN
Q) EPWW/QAZXX/IV/NBO/AE/000/015/5217N02055E004
A) EPBC B) 1708151000 C) 1708151100
E) DUE TO AIR SHOW OVER WARSAW VFR ROUTES INCLUDING THE FOLLOWING
POINTS: JULIETT, DELTA, LIMA, ZULU, PAPA, MIKE, NOVEMBER, OSCAR,
ECHO AND WHISKEY NOT AVBL.
INFO ABOUT ANY CHANGES AVBL IN FIS OLSZTYN, FIS WARSZAWA AND
AIRSPACE MANAGEMENT CELL POLAND.
CREATED: 04 Aug 2017 13:24:00
SOURCE: EUECYIYN
G0407/17 NOTAMN
Q) EPWW/QAZXX/IV/NBO/AE/000/015/5217N02055E004
A) EPBC B) 1708121000 C) 1708141100
D) 12-14 1000-1100
E) DUE TO PLANNED TRAINING FOR AIR SHOW OVER WARSAW VFR ROUTES
INCLUDING THE FOLLOWING POINTS: JULIETT, DELTA, LIMA, ZULU, PAPA,
MIKE, NOVEMBER, OSCAR, ECHO AND WHISKEY NOT AVBL.
INFO ABOUT ANY CHANGES AVBL IN FIS OLSZTYN, FIS WARSZAWA AND
AIRSPACE MANAGEMENT CELL POLAND.
CREATED: 04 Aug 2017 13:21:00
SOURCE: EUECYIYN
Pamiętaj aby wszystkie szczegóły dotyczące ograniczeń sprawdzić w oficjalnych dokumentach: AIP Polska Nr SUP 89/17 (ENR 5), z zagregowanego dokumentu AIP AIRAC numer 191 (WEF 20 JUL 2017).
Informacje mają charakter TYLKO ORIENTACYJNY dlapilota.pl nie bierze ŻADNEJ odpowiedzialności za ewentualne błędy w niniejszej interpretacji. Informacje operacyjne należy sprawdzić we WSZYSTKICH OFICJALNYCH publikacjach!
Komentarze