Co wydarzy się w lotnictwie w Polsce w 2012 roku?
Opracowaliśmy redakcyjną listę marzeń i życzeń na 2012 rok. Propozycje zostały przedstawione, w dobrze znanej pilotom, formule checklisty.
W celu sprawdzenia, które z marzeń się spełniły, przeczytamy poniższą listę wspólnie z Wami za rok.
Jesteśmy pewni, że gotowa "do lotu" lista kontrolna będzie gwarancją bezpiecznego latania w którym pozostanie jeszcze miejsce na frajdę i spełnienie lotniczych marzeń.
Zatem popuśmy wodze fantazji. Propozycje uzupełnienia listy, kierując się zasadą, że marzenia muszą być mądre bo się spełniają, prosimy podawać w komentarzach na dole strony.
| Życzenia na 2012 rok Kolejność życzeń jest przypadkowa |
Życzenie spełnione? grudniu 2012 roku) |
| Zamiana obowiązujących jednostek miar w FIR EPWW (m -> ft) | |
| Wzmocnienie lotniskowej infrastruktrury nawigacyjnej lotnisk niekontrolowanych | |
| Wzmocnienie lotniskowej infrastruktrury nawigacyjnej lotnisk kontrolowanych (wszystkie kierunki podejść) | |
| Komercyjne uruchomienie procedur z wykorzystaniem pomocy satelitarnych | |
| Uruchomienie OFICJALNYCH, nowoczesnych i przystępnych serwisów internetowych do planowania lotu | |
| Lepszego prognozowania pogody (z mniejszą liczbą parametrów PROB w depeszach TAF) | |
| Internetowego dostępu do informacji meteorologicznych z terenu całej Polski w lotniczym formacie METAR i TAF | |
| Aby lotnisko EPBC znalazło się w rejestrze lotnisk | |
| Aby opłaty za lądowanie i handling na lotniskach kontrolowanych były społecznie akceptowalne | |
|
Uruchomienie przyjaznego lotniska dla GA w Modlinie |
|
|
Uruchomienie przyjaznego lotniska dla GA w Lublinie |
|
| Odpowiedzialne potraktowanie operatorów statków lotniczych przez zarządzających portami lotniczymi poprzez wprowadzenie procedur LVP | |
| Podniesienie granicy FIR Warszawa do poziomu FL660 | |
| Racjonalizacji procesu kontroli bezpieczeństwa na lotniskach w odniesieniu do licencjonowanego personelu lotniczego | |
| Efektywnego zarządzania przepływami ruchu lotniczego | |
|
Aby w XXI wieku inspektorat personelu lotniczego sprawy normalne załatwiał "od ręki" |
|
| Aby pracownicy Urzędu Lotnictwa Cywilnego zrozumieli ideę KPA i 30 dniowy termin zdarzał się tylko w wyjątkowych przypadkach, a nie był normą | |
| Aby w planach rozwoju terenów, samorządowcy dbali o zabezpieczenie terenów wokół lotnisk i lądowisk | |
| Aby samorządowcy zrozumieli, że lotniska są nieodłączną częścią ekonomicznego rozwoju terenu, a nie jedynie tylko jednorazowym zastrzykiem pieniędzy przy sprzedaży terenu pod inwestycję | |
| Aby społeczne organizacje takie jak Aeroklub Polski, KTL AOPA Poland, LAF RP i inne, znalazły metodę wspólnego reprezentowania interesów lotniczych | |
| Aby EURO2012 nie zablokowało operacji General Aviation | |
| Aby media informowały a nie szukały sensacji | |
| Aby powstały mechanizmy zabezpieczenia niszczejącej infrastruktury nieczynnych lotnisk wojskowych, w celu zachowania ich lotniczego charakteru | |
| Pełne pokrycie radarowe w FIR EPWW | |
| W porozumieniu ze stroną wojskową, zmniejszenie liczby i zasięgu uciążliwych dla GA wybranych przestrzeni TSA i MRT | |
| Wprowadzenie przestrzeni o innych klasach C i G w struktury TMA i CTR w FIR WARSZAWA | |
| Działających informacji ATIS | |
| Normalności w dostępności paliwa lotniczego | |
| Aby pracownicy PKBWL nie musieli nic badać - aby Aneks 13 kurzył się na półce | |
|
Żebyśmy wszyscy mogli powrócić do tej ankiety za 12 miesięcy |
Komentarze