Przejdź do treści
Źródło artykułu

Co wydarzy się w lotnictwie w Polsce w 2012 roku?

Opracowaliśmy redakcyjną listę marzeń i życzeń na 2012 rok. Propozycje zostały przedstawione, w dobrze znanej pilotom, formule checklisty.

W celu sprawdzenia, które z marzeń się spełniły, przeczytamy poniższą listę wspólnie z Wami za rok.

Jesteśmy pewni, że gotowa "do lotu" lista kontrolna będzie gwarancją bezpiecznego latania w którym pozostanie jeszcze miejsce na frajdę i spełnienie lotniczych marzeń.

Zatem popuśmy wodze fantazji. Propozycje uzupełnienia listy, kierując się zasadą, że marzenia muszą być mądre bo się spełniają, prosimy podawać w komentarzach na dole strony.

Życzenia na 2012 rok
Kolejność życzeń jest przypadkowa

Życzenie spełnione?
(do uzupełnienia w

grudniu 2012 roku)

Zamiana obowiązujących jednostek miar w FIR EPWW (m -> ft)  
Wzmocnienie lotniskowej infrastruktrury nawigacyjnej lotnisk niekontrolowanych  
Wzmocnienie lotniskowej infrastruktrury nawigacyjnej lotnisk kontrolowanych (wszystkie kierunki podejść)  
Komercyjne uruchomienie procedur z wykorzystaniem pomocy satelitarnych  
Uruchomienie OFICJALNYCH, nowoczesnych i przystępnych serwisów internetowych do planowania lotu  
Lepszego prognozowania pogody (z mniejszą liczbą parametrów PROB w depeszach TAF)  
Internetowego dostępu do informacji meteorologicznych z terenu całej Polski w lotniczym formacie METAR i TAF  
Aby lotnisko EPBC znalazło się w rejestrze lotnisk  
Aby opłaty za lądowanie i handling na lotniskach kontrolowanych były społecznie akceptowalne  

Uruchomienie przyjaznego lotniska dla GA w Modlinie

 

Uruchomienie przyjaznego lotniska dla GA w Lublinie

 
Odpowiedzialne potraktowanie operatorów statków lotniczych przez zarządzających portami lotniczymi poprzez wprowadzenie procedur LVP  
Podniesienie granicy FIR Warszawa do poziomu FL660  
Racjonalizacji procesu kontroli bezpieczeństwa na lotniskach w odniesieniu do licencjonowanego personelu lotniczego  
Efektywnego zarządzania przepływami ruchu lotniczego  

Aby w XXI wieku inspektorat personelu lotniczego sprawy normalne załatwiał "od ręki"

 
Aby pracownicy Urzędu Lotnictwa Cywilnego zrozumieli ideę KPA i 30 dniowy termin zdarzał się tylko w wyjątkowych przypadkach, a nie był normą  
Aby w planach rozwoju terenów, samorządowcy dbali o zabezpieczenie terenów wokół lotnisk i lądowisk  
Aby samorządowcy zrozumieli, że lotniska są nieodłączną częścią ekonomicznego rozwoju terenu, a nie jedynie tylko jednorazowym zastrzykiem pieniędzy przy sprzedaży terenu pod inwestycję  
Aby społeczne organizacje takie jak Aeroklub Polski, KTL AOPA Poland, LAF RP i inne, znalazły metodę wspólnego reprezentowania interesów lotniczych  
Aby EURO2012 nie zablokowało operacji General Aviation  
Aby media informowały a nie szukały sensacji  
Aby powstały mechanizmy zabezpieczenia niszczejącej infrastruktury nieczynnych lotnisk wojskowych, w celu zachowania ich lotniczego charakteru  
Pełne pokrycie radarowe w FIR EPWW  
W porozumieniu ze stroną wojskową, zmniejszenie liczby i zasięgu uciążliwych dla GA wybranych przestrzeni TSA i MRT   
Wprowadzenie przestrzeni o innych klasach C i G w struktury TMA i CTR w FIR WARSZAWA   
Działających informacji ATIS  
Normalności w dostępności paliwa lotniczego  
Aby pracownicy PKBWL nie musieli nic badać - aby Aneks 13 kurzył się na półce  

Żebyśmy wszyscy mogli powrócić do tej ankiety za 12 miesięcy

 

  

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony