Przejdź do treści
Źródło artykułu

AERO 2013 - po raz kolejny „wysokich lotów”

Za niespełna dwa tygodnie, kolejna odsłona targów AERO Friedrichshafen 2013. Już po raz dwudziesty pierwszy w dniach 24-27 kwietnia tego roku, w jednym miejscu zaprezentuje się pełne spektrum lotnictwa ogólnego. Ponad 600 wystawców z 30 krajów wypełni 10 hal wystawienniczych i ekspozycję statyczną, zajmując tym samym powierzchnię 888.000 m².

W ramach programu, jak co roku organizatorzy i wystawcy przygotowali wiele atrakcji, a wśród nich dziesiątki statków powietrznych z napędem, szybowców, ultralightów, helikopterów i odrzutowców biznesowych oraz specjalne obszary tematyczne jak: „strefa silnika”, czy też debiutujące w tym roku, samoloty bezzałogowe, „aleja awioniki” i „Aero - kariera”, czyli targi pracy w branży lotniczej.

Wystawa AERO zdobyła uznanie na całym świecie, a wyrazem jej światowego zasięgu jest liczna obecność producentów samolotów, silników i awioniki z Ameryki Północnej, Australii, Brazylii, Rosji i Chin. Wśród nich znajdą się także najwięksi i najbardziej znani, jak Cessna, Piper, Cirrus, Garmin oraz Continental.


Wystawa samolotów biznesowych


Phenom 300 od Embraer'a


Wszystko to sprawić ma, że światowy pokaz dla lotnictwa nad Jeziorem Bodeńskim będzie jeszcze bardziej atrakcyjny. Według Klausa Hellmanna dyrektora generalnego Messe Friedrichshafen „ targi AERO po raz kolejny spełniać mają bardzo wysokie standardy”.


Kokpit Citation CJ2+


Po kilku raczej przeciętnych latach, producenci sektora lotnictwa ogólnego znów zaczynają patrzeć w przyszłość z coraz większym optymizmem. W Niemczech na przykład w 2012 roku wzrosła nieznacznie liczba zarejestrowanych samolotów jednosilnikowych o masie startowej do 2 ton. Podobna sytuacja miała miejsce w przypadku samolotów biznesowych zarówno odrzutowych jak i turbośmigłowych, które zaczynają przełamywać złą passę na nowo wzbudzając coraz większe zainteresowanie wśród klientów. Według organizatorów z roku na rok rośnie popyt na paliwooszczędne ultralighty i lekkie samoloty sportowe oraz wiatrakowce, które w ostatnich latach okazały się prawdziwym rynkowym hitem.


Ultralekki Skylark


Samolot CIRRUS SR22


Z tego powodu po raz kolejny największą powierzchnię wystawienniczą zajmą samoloty ultralekkie. Zdobycie licencji na tego typu samolot jest stosunkowo łatwe, a same samoloty są bardzo ekonomiczne, dlatego z roku na rok ich sprzedaż rośnie w ogromnym tempie. Dotyczy to w szczególności Stanów Zjednoczonych, które wprowadziły nowy rodzaj licencji na lekkie samoloty sportowe (LSA) do 600kg. Jej uzyskanie wymaga zaledwie 15 - godzinnego szkolenia z instruktorem i 5 godzin lotu samodzielnego, ale nakłada jednocześnie ograniczenia prędkości lotu do 220 km/h. W związku z tak dużym zainteresowaniem w tym sektorze rynku organizatorzy przygotowali pełną gamę samolotów ultralekkich, LSA, ELA, i VLA.


Hangar ze śmigłowcami

 


Wystawa modelarska

W organizowanej już po raz drugi podczas AERO - „strefie silnika” będzie można obejrzeć wszystko, co zwiane jest z nowoczesnymi i wydajnymi napędami w lotnictwie, czyli silniki diesla, wydajne silniki benzynowe, silniki elektryczne i turbiny oraz najnowsze, zdobywające coraz większą popularność napędy hybrydowe. Swoją premierę świętować będzie „aleja awioniki”, w której wiodący producenci awioniki zaprezentuje swoje najnowsze rozwiązania elektronicznych przyrządów pokładowych, w tym systemy ostrzegania przed kolizją, radary oraz systemy nawigacji i komunikacji. Wszystko to w hali A6. Poniżej prezentujemy mapę powierzchni wystawienniczych na AERO Friedrichshafen 2013.

 


Plan powierzchni wystawienniczych Aero 2013


Hale wystawiennicze:

A1 - Szybowce i modele latające
A2 - Miasteczko namiotowe
A3, A4, A7 - Lotnictwo ogólne i biznesowe
A5 - Lotnictwo ogólne i biznesowe, „strefa silnika”, konserwacja i serwis
A6 - „Aleja awioniki”, śmigłowce
B1, B2 - Ultralighty, VLA, LSA
B3 - Ultralighty, VLA, LSA, “e-flight expo”, EAA
B4  Wiatrakowce, Ultralighty
Wystawa statyczna – Samoloty lotnictwa ogólnego, samoloty używane, samoloty biznesowe.


Targi z lotu ptaka


Nie zabraknie także samolotów biznesowych, śmigłowców (również turbinowych), szybowców, motoszybowców, wiatrakowców oraz samolotów bezzałogowych, które w tym roku po raz pierwszy zajmą specjalnie wydzielony obszar na terenie hali A7. Prawdziwą atrakcją dla miłośników tego rodzaju statków powietrznych ma być prezentacja wyposażonego w czujniki przyrządy pomiarowe bezzałogowego Diamonda Airborne Sensing DA-42.


ArrowCopter AC 20


Po raz pierwszy organizatorzy przygotowali szczególną ofertę dla uczniów szkół średnich, studentów i osób pracujących, które mogą być zainteresowane karierą w branży lotniczej. Przedstawiciele wyższych uczelni będą prezentować swoje programy edukacyjne i szkoleniowe podczas warsztatów i dyskusji dotyczących możliwości lotniczego rynku pracy. Dzięki programowi „AIRStudent", wspieranemu przez lokalne Biura Rozwoju Gospodarczego i licznych sponsorów korporacyjnych, uczniowie i studenci będą mieli szansę nawiązania cennych kontaktów z potencjalnymi pracodawcami.


Symulator lotów

 


Wystawa szybowców


Jak co roku w ramach „AERO konferencji” odbędzie się ponad 100 wykładów i dyskusji dotyczących aktualnych tematów z dziedziny lotnictwa. Ponadto piloci niemieckich i międzynarodowych stowarzyszeń lotniczych oferować będą wiele prezentacji i warsztatów, z różnych obszarów tematycznych, dlatego każdy znajdzie coś ciekawego dla siebie.


Tecnam P2008 JC


Na tegorocznych targach Aero Friedrichshafen znajdzie się także polski akcent. Wśród wystawców znalazły się 4 rodzime firmy, a są to: producenci samolotów firmy „FK-Lightplanes” i „EKOLOT”, producent szybowców firma „ALLSTAR PZL Glider” oraz dystrybutor przyrządów awionicznych firma „Drabpol”.


Północnoamerykański Mustang P51 z silnikiem Suzuki


Informacje dla pilotów

Piloci, którzy zamierzają wybrać się na tegoroczne targi AERO Friedrichshafen własnym samolotem, jak zwykle przy tego typu okazjach, muszą wystąpić o specjalną zgodę i przydzielenie slotu. Począwszy od kwietnia, można zrobić to on-line za pośrednictwem strony internetowej: www.fly-away.de

Piloci motoszybowców i ultralightów będą mogli lądować 10 kilometrów na północny - zachód od Friedrichshafen na lądowisku dla szybowców w miejscowości Markdorf, skąd autobusem dostaną się na teren AERO. Dla ułatwienia planowania, wszyscy zainteresowani powinni odwiedzić stronę internetową, na której znajdą wszelkie informacje.

Zakwaterowanie

Po zeszłorocznym sukcesie również w tym roku organizatorzy przygotowali miasteczko namiotowe dla pilotów i zwiedzających, którzy zdecydują się na przyjazd w ostatniej chwili. Za niewielką opłatą będą oni mogli zamieszkać w miasteczku namiotowym AERO, tym razem w hali A2. Organizatorzy zapewniają namioty, więc goście będą musieli zabrać ze sobą tylko śpiwory. Szczegółowe informacje znaleźć można tutaj.

Godziny otwarcia:

Środa – piątek: od 9.00 -18.00
Sobota: 9.00 - 17.00

Opłaty za wstęp:

Bilet jednodniowy: 18 €
Bilet ulgowy: 15 € (osoby niepełnosprawne, seniorzy, grupy 20 i więcej osób)
Bilet dwudniowy: 33 €
Bilet „AEROCareer” 10 € (uczniowie i studenci)
Dzieci do 14 lat wstęp wolny
Katalog imprezy: 9 €
Parking samochodowy: 5 €
Kupując bilet przez Internet jest nieco taniej i odpowiednio ceny biletów wynoszą:

Bilet jednodniowy: 15 €
Bilet dwudniowy: 30 €
Rezerwacji online dokonać można tutaj.

W imieniu organizatorów serdecznie zapraszamy!

Więcej informacji na stronie AERO Friedrichshafen 2013.

Zdjęcia: materiały prasowe AERO

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony