Przejdź do treści
29. rocznica oblotu szybowca PW-4 PELIKAN, fot. pilocidoswiadczalni.org.pl
Źródło artykułu

29. rocznica oblotu motoszybowca PW-4 PELIKAN

W dniu 23.12.1990 roku na lotnisku Warszawa-Babice pilot doświadczalny January Roman wykonał pierwszy lot na prototypie motoszybowca PW-4 Pelikan o znakach SP-P050. Kolejne loty wykonane zostały 26.01.1991 roku.

Próby w locie prowadzili January Roman, Jerzy Kędzierski, Krzysztof Kuźmiński. Program został zakończony w 28 lipca 1995 roku i dopuszczony przez Nadzór państwowy do normalnej eksploatacji w kategorii specjalnej.

Motoszybowiec był własnością Instytutu Techniki Lotniczej i Mechaniki Stosowanej Politechniki Warszawskiej. Przez kolejne lata był używany do lotów szkolnych oraz turystycznych.


                  Pilot doświadczalny January Roman w kabinie PW-4 Pelikan (styczeń 1991 roku)


                   Jerzy Kędzierski i Wojciech Frączek (w kabinie). Grudzień 1990, Warszawa-Babice


                    Wojciech Frączek przy prototypie PW-4 Pelikan. Grudzień 1990, Warszawa-Babice


                                      PW-4 Pelikan. Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie

Projekt motoszybowca powstał w latach 1989 – 1990 na Wydziale MEiL Politechniki Warszawskiej w Zespole Technologii Lotniczych Konstrukcji Kompozytowych pod kierownictwem dr. inż. Romana Świtkiewicza.

Jerzy Kędzierski, Marcin Szaliłow

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony