Przejdź do treści
Źródło artykułu

"Operacja: LOT 2" – finałowy odcinek nowej serii już dziś

Szkolenie na samolocie Bobmardier Q400, nowinki technologiczne do nowych polskich Dreamlinerów, finał przeglądu Boeinga 737 – to tematy finałowego, szóstego odcinka drugiej serii „Operacji: LOT”. Discovery Channel zajrzy z kamerą jeszcze głębiej, pokazując to co dla pasażerów na co dzień jest niedostępne.

Szósty odcinek "Operacji: LOT 2” – Premiera: środa, 15 listopada, godz. 22:00 na Discovery Channel

Szkolenie na samolocie Bobmardier Q400
To wielki dzień dla Kamila Pućko i Macieja Bilskiego. Po zaliczonych egzaminach w Sztokholmie młodzi piloci będą sie szkolić w umiejętności opanowania samolotu Bobmardier Q400. Pierwszy raz będę leciał tym samolotem. Na pewno będzie to ciekawe doświadczenie mówi Kamil Pućko. Podczas lotu piloci będą poznawać różnice między tym co było w symulatorze a tym co jest w rzeczywistości.

Co nowego zobaczymy w nowych Dreamlinerach PLL LOT
Polskie Linie Lotnicze LOT zakupiły sześć Dreamlinerów, które będa systematycznie dostarczane do Polski w ciągu trzech najbliższych lat. Krzysztof  Moczulski dyrektor działu produktu PLL LOT każdą maszyne odbiera osobiście w fabryce Boeinga w Seattle. Również za oceanem w Kaloforni w siedzibie producentów Krzysztof zapoznaje się z nowinkami technologicznymi, które może przetestować i ewentualnie zamówić do najnowszych nabytków Linii Lotniczych. Krzysztof Moczulski jako przedstawiciel klienta uczestniczy też w prezentachach i testach na etapie powstawania produktów w hali produkcyjnej.

Finał przeglądu Boeinga 737
Krystian Piasecki, koordynator produkcji, który zarządza zespołem mechaników kończy przegląd Boeinga 737. Samolot rok po retroficie, czyli wymianie wnętrza na nowe i przeglądzie ciężkim, wrócił do hangaru na kolejny gruntowny przegląd. Przez cztery tygodnie mechanicy sprawdzili wszystkie systemy elektryczne, oświetlenie, pneumatykę, hydraulikę oraz instalacje paliwowe. Dzisiaj jest ostatni dzień przeglądu. Wszystkie strefy są już praktycznie zamknięte. Fotele są zabudowane, oświetlenie sprawdzone, wszystkie kotary. Samolot jest przygotowany i czeka tylko na pasażerów. Ale my mamy na tyle poważną usterkę, że nie możemy go iwypuścić z obsługi. Jest to usterka związana z hermetyzacją kadłuba. Nie możemy zahermetyzować kadłuba i utrzymać ciśnienia na odpowiednim poziomie, zgodnie z kartą zadaniową, którą mamy rozpisaną. I teraz mechanicy się zastanawiają, w którym miejscy powietrze ucieka tłumaczy Krystian Piasecki.

Problemy z hermetyzacją kadłuba może powodować najmniejszy drobiazg. Na przykład jedna zużyta uszczelka. Dopuki Mechanicy nie zlokalizują źródła problemu, maszyna nie opuści hangaru.

Sprawdź, co wydarzy się w finałowym odcinku.

Oglądaj szósty odcinek „Operacji: LOT 2” już 15 listopada o godz. 22:00 w Discovery Channel.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony