Przejdź do treści
Samolot przed hangarem LOT AMS (fot. Discovery Channel)
Źródło artykułu

"Operacja: LOT 2" – drugi odcinek nowej serii już dziś

Redelivery Check, egzamin na oficera, odwołany lot – to tematy dzisiejszego, drugiego z sześciu odcinków drugiej serii „Operacji: LOT”. Discovery Channel zajrzy z kamerą jeszcze głębiej, pokazując to co dla pasażerów na co dzień jest niedostępne.

Redelivery Check

Zespół Krystiana Piaseckiego otrzymał nowy projekt. Jest nim redelivery check – przygotowanie samolotu do zwrotu leasingodawcy, które polega na odnowieniu wnętrza samolotu, zamianie silników i podwozia, a także zamontowaniu nowego radaru. Pracownicy mają nie lada zadanie – muszą przywrócić wynajmowany samolot do stanu pierwotnego. To skomplikowane i skrupulatne prace wymagające przeglądu około miliona elementów. Samolot musi wyglądać jak nowy, a najmniejsze zadrapania i skazy muszą zostać usunięte. Ponad to trzeba sprawdzić i wymienić większość podzespołów zaczynając od nitów, a kończąc na motorach. Każda godzina jest dokładnie rozplanowana, dlatego nie można pozwolić sobie na opóźnienia.

Po zamontowaniu radaru klient chce zweryfikować czy poprzednie prace zostały poprawnie wykonane. Oznacza to konieczność zdemontowania ponad 100 kilogramowego steru kierunku i spory poślizg czasowy. Czy mechanicy będą zmuszeni ponownie wykonać kilkugodzinne skomplikowane prace?

 

Spełnienie marzeń o lataniu

W odcinku poznamy także młodego stewarda Marcina Płotszyka. To ambitny chłopak, który dąży do spełnienia marzeń o lataniu za sterami samolotu. Od dziecka sklejał modele, oglądał samoloty w powietrzu i rozwijał drzemiącą w nim pasję do lotnictwa.

Uczęszczał do technikum lotnictwa, sprzątał samoloty, ubiegał się o licencję pilota w Aeroklubie Warszawskim i został... stewardem. W dążeniu do spełnienia marzeń o lataniu pomogła mu mama wspierając go zaciągnięciem 100 tysięcznego kredytu. Środki pieniężne poświecił na kursy i szkolenia. Szczęśliwie uzyskał licencję pilota turystycznego, a teraz chce zasiąść w kabinie jako pilot liniowy PLL LOT.

Obserwacja i wiedza jaką zdobył jako steward skłoniła go do aplikowania na pierwszego oficera. Przed nim stresująca rekrutacja. Najpierw egzamin teoretyczny, a później lot symulatorem pod okiem najbardziej doświadczonych kolegów. Jak wypadnie? Czy poradzi sobie z lotem w warunkach ograniczonej widoczności?

Odwołany lot
 
Kolejny dzień na lotnisku to nowe loty i pasażerowie czekający na podróż. Na posterunku jak zawsze jest Dorota Kornaszewska, która niejednokrotnie musi być w dwóch miejscach na raz. Kierowniczka zmiany HUB-u nigdy nie ma pewności co ją czeka po przyjściu do pracy. Tego dnia zmierzy się z odwołanym lotem do Rzeszowa. Z przyczyn technicznych podjęto decyzję, że samolot nie poleci. Dla Doroty oznacza to, że musi zadbać o 82 pasażerów i znaleźć dla nich optymalne rozwiązanie, by jak najszybciej dotarli do celu. Czy  wszyscy będą zadowoleni?

Tego dnia czekają ją jeszcze odprawy transatlantyckie. Tu procedury są bardziej skomplikowane. Trzeba dokładnie sprawdzić paszporty i wizy. Podczas jednej z kontroli okazuje się, że młoda pasażerka ma ważną wizę, jednak paszport jest przeterminowany. Jak z takiej sytuacji wybrną rodzice? Czy polecą sami, czy zostaną z córką w Warszawie? Kolejne loty przynoszą nowe niespodzianki. Jedna z pasażerek nie dotarła do gate’u bo zgubiła... poduszkę do spania. Z kolei inny dość dziwnie się zachowuje. Okazuje się, że w trakcie oczekiwania na lot zdążył wypić dwa piwa. Do tego nie jest w stanie znaleźć swojego telefonu. Obsługa donosi jego kolejne bagaże. Czy obcokrajowiec odszuka zgubę, a załoga obsługująca lot wyrazi zgodę, aby wszedł na pokład?

Oglądaj drugi odcinek „Operacji: LOT 2” już 18 października o godz. 22:00 w Discovery Channel.


Przeczytaj również:
Operacja: LOT 2 – Nowa seria najbardziej odlotowej produkcji Discovery Channel

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony