CPK o bezpieczeństwie ramię w ramię z PPL, LOT, ULC, EASA i ABW
Ochrona obiektów w lotnictwie cywilnym, przepisy lotnicze dotyczące bezpieczeństwa i przeciwdziałanie zagrożeniom terrorystycznym. To tylko niektóre z kwestii omówionych podczas konferencji „CPK – Nowy wymiar bezpieczeństwa". W trakcie spotkania eksperci z branży lotniczej mieli okazję wymienić doświadczenia pomocne w dalszych pracach nad budową Lotniska Solidarność.
Spotkanie, którego organizatorem była spółka Centralny Port Komunikacyjny, zgromadziło specjalistów z branży m.in. z Przedsiębiorstwa Państwowego „Porty Lotnicze", Polskich Linii Lotniczych LOT, Urzędu Lotnictwa Cywilnego, Europejskiej Agencji UE ds. Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA), a także ze służb, zajmujących się utrzymaniem bezpieczeństwa – np. Policji, Straży Granicznej i Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego.
– Kwestie bezpieczeństwa są kluczowe przy projektowaniu i budowie portu lotniczego. W CPK nie tylko pracujemy nad samą infrastrukturą pasażerską, ale także planujemy schemat funkcjonowania i zabezpieczenia lotniska wraz z węzłem kolejowym. Priorytetem jest dla nas to, jak zapewnić bezpieczeństwo wszystkim pasażerom – mówi wiceminister infrastruktury Marcin Horała, pełnomocnik rządu ds. CPK.
Głównym celem spotkania było zintegrowanie kluczowych partnerów z sektora ochrony lotnictwa cywilnego, którzy mogą być zaangażowani w proces konsultacji, projektowania i wdrażania procedur bezpieczeństwa dla Portu Solidarność.
Kluczowi partnerzy z sektora ochrony lotnictwa cywilnego
podczas konferencji "CPK – Nowy wymiar bezpieczeństwa" (fot. CPK)
– To okazja do zaznajomienia z naszym projektem przedstawicieli kluczowych instytucji związanych z bezpieczeństwem i ochroną infrastruktury. Kolejne konsultacje będą miały miejsce na etapie szczegółowych uzgodnień dotyczących master planu Lotniska Solidarność – mówi Piotr Kasprzyk, dyr. Pionu Lotniskowego CPK. – W tej chwili zgodnie z zapowiedziami siłami własnymi i przy pomocy zakontraktowanych konsultantów przygotowujemy część dokumentacji da master plannera. Dotyczy to np. delimitacji, czyli szczegółowego określenia lotniska wewnątrz wyznaczonego obszaru – dodaje.
Centralny Port Komunikacyjny to projekt zakładający budowę – w odległości 37 km na zachód od stolicy, tuż przy autostradzie A2 i na skrzyżowaniu przygotowywanych linii kolejowych dużych prędkości (Warszawa-Łódź-Poznań/Wrocław i tzw. CMK Północ CPK-Trójmiasto,) na obszarze ok. 30 km kw. Portu Solidarność. Na terenie inwestycji trwają od ubiegłego roku zaawansowane badania przyrodnicze i terenowe oraz wykup nieruchomości.
Komentarze