Morska „siedemnastka” w zabezpieczeniu EURO
Podczas EURO 2012 na lotnisku w Gdyni Babich Dołach obok załóg śmigłowców W-3RM „Anakonda” pełniących dyżury w systemie ratownictwa morskiego i lotniczego dyżury będą pełniły również załogi śmigłowców Mi-17. Przez cały czas trwania turnieju 43. Baza Lotnictwa Morskiego będzie pozostawała w gotowości do zabezpieczenia transportu specjalistów Państwowej Straży Pożarnej.
W ubiegłą środę, 16 maja, na lotnisku w Gdyni Babich Dołach odbyło się szkolenie specjalistów Państwowej Straży Pożarnej zabezpieczających Mistrzostwa Europy w piłce nożnej. Strażacy zapoznali się z wyposażeniem i możliwościami transpotowymi śmigłowca, warunkami bezpieczeństwa podczas wsiadania i wysiadania na uruchominych silnikach i obracającym się wirniku, zasadami zachowania na pokładzie podczas lotu oraz procedurami postępowania w sytuacjach awaryjnych. Szkolenie poprowadził pilot śmigłowców Mi-17 i Mi-2 kpt. mar. Wojciech Badaj. Podczas szkolenia dokonano także ostatnich ustaleń dotyczących szczegółów współpracy służb, między innymi procedur przekazywania informacji oraz zasad poruszania się po lotnisku.
Specjaliści Państwowej Straży Pożarnej na lotnisku w Gdyni - autor Marian Kluczyński
Lotnictwo Marynarki Wojennej eksploatuje obecnie dwa śmigłowce Mi-17 o nr burtowych 0608 i 5528. Do służby weszły one w 2001 roku. Maszyna 5528 podczas remontu w 2009 roku została doposażona w odbiornik GPS, radiopławę, radar pogodowy oraz odbiornik systemu ILS. 5528 wyposażony jest również w system nadmuchiwanych pływaków umożliwiający awaryjne wodowanie. Obydwie maszyny stanowią wyposażenie klucza śmigłowców transportowych 43. Bazy Lotnictwa Morskiego. W skład załogi wchodzi dwóch pilotów oraz technik pokładowy. Mi-17 może przetransportować 24 osoby.
Komentarze