Loty metodyczne na Bryzach
Lot w strefie, odejście na drugi krąg i lądowanie z jednym niepracującym silnikiem ćwiczyli wczoraj piloci instruktorzy samolotów Bryza. W szkoleniu, które odbyło się na lotnisku 44. Bazy Lotnictwa Morskiego w Siemirowicach uczestniczył personel Sił Powietrznych i Marynarki Wojennej z jednostek wyposażonych w tego typu maszyny.
15 instruktorów z jednostek Sił Powietrznych w Warszawie, Krakowie, Radomiu i Powidzu oraz z jednostek Marynarki Wojennej w Gdyni i Siemirowicach uczestniczyło we wczorajszych lotach metodycznych, które odbyły się w 44. Bazie Lotnictwa Morskiego. Załogi Bryz ćwiczyły lot w strefie z treningowym wyłączeniem jednego silnika, podejście do lądowania połączone z odejściem na drugi krąg z jednym niepracującym silnikiem oraz lądowanie z jednym niepracującym silnikiem. Szkolenie poprzedziło dwuetapowe przygotowanie, w ramach którego odbyło się teoretyczne, tzw. wstępne przygotowanie do lotów oraz treningi w symulatorze TL-28B. Głównym celem lotów metodycznych była weryfikacja procedur zawartych w programie szkolenia i ujednolicenie metod szkolenia personelu lotniczego podczas wykonywania wyżej wymienionych elementów pilotażu. Loty odbywały się na samolotach w wersji M 28B, M 28B/PT, An-28TD oraz An-28B1R. Było to pierwsze tego typu przedsięwzięcie szkoleniowe realizowane wspólnie przez Sił Powietrzne i lotnictwo Marynarki Wojennej.
Lotnictwo morskie jako pierwsze w Siłach Zbrojnych rozpoczęło eksploatację samolotów typu Bryza. Dwie pierwsze tego typu maszyny z numerami burtowymi 0404 i 0405 rozpoczęły służbę w 1988 roku. Obecnie na wyposażeniu baz lotnictwa morskiego znajduje się 12 Bryz w różnych wersjach: transportowo – desantowej An-28TD (2 szt.), monitoringu ekologicznego An-28E (2 szt.) oraz patrolowo rozpoznawczej An-28B1RM Bis (1 szt.) i An-28B1R (7 szt.).
W Siłach Powietrznych Bryzy znajdują się między innymi na wyposażeniu jednostek 3. Skrzydła Lotnictwa Transportowego i 4. Skrzydła Lotnictwa Szkolnego.
Komentarze