Przejdź do treści
Scott E. Carson/ fot. www.boeing.com
Źródło artykułu

Scott Carson, szef BCA, przechodzi na emeryturę

Scott Carson, prezes Boeing Commercial Airplanes (BCA) ogłosił, że wraz z końcem roku przejdzie na emeryturę.

Jim McNerney, prezes Boeing Company, na stanowisko nowego szefa BCA wyznaczył Jima Albaugha, a Dennisa Muilenburga na stanowisko dyrektora generalnego do spraw Zintegrowanego Systemu Obrony (IDS). Obie nominacje obowiązują od 1 września.

Carson, 63, był głównym dyrektorem Boeing Comercial Airplanes od 2006 roku po dwóch latach zarządzania departamentem sprzedaży, gdzie zaimponował doprowadzeniem do wzrostu ilości zamówień, jakie Boeing otrzymywał na samoloty komercyjne i związane z nimi usługi dla linii lotniczych na całym świecie. Wcześniej pracował jako vice dyrektor Boeing Comercial Airplanes i główny księgowy, zarządzał wtedy finansową i biznesową strategią firmy. Zajmował także stanowiska dyrektorskie w działach obronności, a ponadto był pierwszym dyrektorem Connexion.

„Rada nadzorcza Boeinga i ja doceniamy długi staż Scotta i jego dokonania w różnych dyscyplinach, funkcjach, biznesach i trwały wkład, jaki wniósł w ciągu 38 lat służby w Boeingu” – powiedział McNerney i dodał: „Dzięki jego przywództwu i doświadczeniu operacyjnemu dział Boeing Commercial Airplanes oraz firma odnotowała bardzo dobre wyniki w tak ciężkim biznesie i pozostaje pozycjonowana, jako solidna firma ze stałym sukcesem na rynku.”

McNerney powiedział, że Carson i Albaugh będą razem pracować, by zapewnić gładkie przejście w relacjach biznesowych i z klientami. Carson będzie również towarzyszył w specjalnych projektach firmy do końca roku. Będzie także kontynuował prowadzenie kampanii charytatywnej United Way of King County 2009-2010, nawet gdy będzie już na emeryturze.

Albaugh, z 34-letnim stażem w firmie i z rozległym doświadczeniem w programach rozwojowych oraz produkcyjnych, prowadził działania biznesowe Boeinga dotyczące obronności i przestrzeni kosmicznej od 2002 roku. Pod jego kierownictwem dochód IDS wzrósł z 25 miliardów dolarów do 34 miliardów dolarów w 2009 roku i obecnie stanowi prawie połowę rocznego obrotu Boeinga. Wcześniej był odpowiedzialny za rozwój Boeinga w sektorze kosmicznych technologii oraz komunikacji, w tym operacje z użyciem sieci centralnych, globalna obrona przeciwrakietowa i systemy bojowe. Swoją karierę zaczynał w Rockwell w działach przestrzenii powietrznej i obronności, które Boeing nabył w 1996 roku.
“Jim jest doświadczonym i skutecznym pracownikiem ze sporym doświadczeniem w prowadzeniu i wdrażaniu skomplikowanych technicznie projektów i programów od wstępnego rozwoju, aż do całkowitej produkcji i dostarczenia. Jego umiejętność zarządzania programami pomoże zagwarantować sukces rozwoju programów produkcji w BCA” powiedział, McNerney. „ Dodatkowo, jako mieszkaniec stanu Waszyngton i jako lider ponad 9000 pracowników działu IDS pracujących w regionie Puget Sound, jest on zaznajomiony z nimi oraz z zagadnieniami i programami tego regionu. Jest on idealnym liderem dla działu BCA na ten czas” dodał.

Muilenbug przenosi sie na nowe stanowisko z departamentu Globalnego Zintegrowanego Serwisu i Wsparcia Systemu Obrony (IDSGS&S), gdzie pracował jako dyrektor przedsięwzięcia wartego 8 miliardów dolarów, zajmującego się serwisowaniem oraz wsparciem technicznym dla wojskowych systemów obronnych, a także świadczącego szeroki wachlarz usług w ramach obsługi rządowego departamentu obrony. Poprzednie zlecenia obejmowały kierownictwo i zarządzanie departamentem systemów bojowych oraz systemów bojowych przyszłości (program badawczo-rozwojowy prowadzony przez firmę dla Armii USA). Był także odpowiedzialny za program Boeinga dotyczący rozwoju globalnego systemu zarządzania ruchem powietrznym (GATMS).

“Dennis jest w pełni gotowy, by stanąć na czele zespołu IDS” uważa McNerney i dodaje, że:.„Jego doświadczenie w dziedzinie integracji technologicznej, umiejętność dostarczania w terminie programów na dużą skalę i z zachowaniem ograniczeń budżetowych oraz doskonała współpraca z klientami na nowych, prężnie rozwijających się rynkach, pomoże nam uzyskać nowy impet i długookresowy wzrost.”

Albaugh uzyskał licencjat z matematyki oraz fizyki Uniwersytetu Willamette, a także tytuł magistra z inżynierii lądowej Uniwersytetu Columbia. Niebawem zostanie przeniesiony w rejon Seattle.

Urodzony w stanie Iowa, Muilenburg uzyskał licencjat z inżynierii kosmicznej na Uniwersytecie Iowa State, a także tytuł magistra z dziedziny aeronautyki i astronautyki Uniwersytetu Waszyngtońskiego. Pozostanie na stanowisku w St. Louis, aczkolwiek będzie spędzał dużo czasu w rejonie Waszyngtonu.

Zastępstwo dla Muilenburga zostanie wyznaczone w późniejszym terminie.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony