Ożywienie globalnego rynku i rewolucyjne produkty Boeinga
Randy Tinseth, Wiceprezes ds. Marketingu, Boeing Commercial Airplanes, mówił w Warszawie o postrzeganiu i przewidywaniach Boeinga odnośnie rynku lotniczego w 2010 r. „Globalne ożywienie ekonomiczne będzie zachodzić powoli i nierówno ze wschodzącymi rynkami, takimi jak Chiny, które będą prowadziły w wyciągania świata z recesji. Europa doświadczy wolniejszego ożywienia, powracając do stanu PKB z 2008 roku około roku 2012” – powiedział Tinseth.
Przez ostanie 30 lat, przechodząc zarówno przez gorsze jak i lepsze czasy, ruch pasażerski wzrastał średnio o 5 procent z roku na rok, pokazując prężność rynku. Pomimo turbulencji ekonomicznych, ruch lotniczy wykazał dużą odporność dzięki ludziom i biznesom na całym świecie polegającym na czasowym, niezawodnym i efektywnym transporcie lotniczym. Zgodnie z trendem wzrostu, Boeing przewiduje na ten rok globalny wzrost ruchu pasażerskiego o 4-5 procent i transportu lotniczego towarów o 7-8 procent. „Spodziewamy się, że ten trend wzrostu utrzyma się, tak samo jak ożywienie i wzrost w ekonomii” – dodał Tinseth.
Programy rozwoju Boeinga, 787 Dreamliner i 747-8, wkraczają w fazę lotów testowych w 2010 roku. Boeing 787 Dreamliner, który swój dziewiczy lot odbył 15 grudnia 2009 roku, szykuje się do pierwszej dostawy w czwartym kwartale. Pierwszy lot Boeinga 747-8 Freighter jest zaplanowany już niebawem, na początku roku, a pierwsza dostawa również w czwartym kwartale 2010 roku. Natomiast Boeing 737 Next-Generation nadal pozostaje niedoścignionym samolotem w całej branży lotniczej z liczbą 372 dostaw
w 2009 roku. Boeing przewiduje opublikowanie planu dostaw samolotów na 2010 rok 27 stycznia, kiedy to opublikuje również przychody za 2009 rok.
Jako członek zespołu ds. Marketingu i Strategii Biznesowej w Boeing Commercial Airplanes, Randy Tinseth odpowiedzialny jest za działania marketingowe całej rodziny samolotów pasażerskich i usług mających wpływ na rozwój produktu, rozumienie i komunikowanie wymagań i prognoz rynkowych oraz wspieranie pozycjonowania rynku i działań sprzedażowych. Tinseth prowadzi bloga Boeinga „Dziennik Randy’ego” („Randy’s Journal”), który do tej pory zgromadził ponad dwa miliony odwiedzających.
Komentarze