Przejdź do treści
Boeing
Źródło artykułu

Boeing otrzymał zamówienie na 17 samolotów 747-8 Intercontinental

Boeing Company  poinformował dzisiaj o przyjęciu dwóch zamówień na łączną sumę 17 samolotów 747-8 Intercontinental. Samoloty zostały zamówione przez dwie firmy, których dane nie zostały opublikowane. Łączna wartość zamówień wynosi 5,4 miliarda USD, według stawek cennikowych. Jedna firma zamówiła 15 egzemplarzy najnowszej pasażerskiej wersji samolotu 747-8, druga firma zamówiła dwie maszyny.

„Te zamówienia na model 747-8 Intercontinental to ważny kamień milowy dla tego programu i dowód na to, że linie lotnicze wciąż mają duże zapotrzebowanie na samoloty o takim rozmiarze i zasięgu” powiedział Jim Albaugh, prezes zarządu Boeing Commercial Airplanes. „Te samoloty przyczynią się do rozwoju siatek połączeń dalekiego zasięgu tych przewoźników.”

Uwzględniając te zamówienia, portfel zamówień na samoloty 747-8 Intercontinental wzrósł do 50 egzemplarzy, z możliwością dodatkowych pięciu dla Air China, po uzyskaniu zgody na ten zakup od rządu chińskiego. Cały portfel zamówień na samoloty z rodziny 747-8, uwzględniając 76 egzemplarzy 747-8 Freighter, wynosi już 126 samolotów.

Nowy model 747-8 Intercontinental może przewieźć 467 pasażerów w typowej trójklasowej konfiguracji. Samolot ten charakteryzuje się zupełnie nową kabiną pasażerską i nowym projektem skrzydeł. Wnętrze samolotu podobne jest do wnętrza modelu 787 Dreamliner, zapewniając pasażerom zupełnie nową estetykę kabiny pasażerskiej, większą przestrzeń, wyższy komfort podróży oraz większą ilość miejsca na bagaż podręczny. Całość dekoruje najnowsze oświetlenie pozwalające pasażerom na chwile relaksu i odprężenia podczas lotu.

Wykorzystując silniki CEnx-2B zaprojektowane na potrzeby modelu 787 Dreamliner, samolot będzie cichszy, będzie produkować mniej zanieczyszczeń oraz będzie miał lepszą wyniki spalania paliwa niż jakikolwiek inny samolot w tej klasie. 747-8 Intercontinental jest o 10% lżejszy niż Airbus A380, w przeliczeniu na siedzenie, zużywa także 11% mniej paliwa w przeliczeniu na pasażera. Stanowi to obniżenie kosztu podróży o 21%. Koszt miejsca na pokładzie w przeliczeniu na dystans podróży jest niższy o 6% w stosunku do Airbusa A380.
 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony