Przejdź do treści
Źródło artykułu

Boeing i ANA zakończyły sprawdzanie gotowości 787 do obsługi rejsów

Boeing oraz japońskie linie lotnicze All Nippon Airways (ANA) zakończyły w ostatni weekend sprawdzanie gotowości 787 do obsługi rejsów. W ramach przeprowadzonych testów piloci ANA oraz Boeing odbyli loty Dreamlinerem na trasach z Seattle do Tokio oraz z Tokio do czterech portów lotniczych w Japonii: Osaka (Itami oraz Kansai), Okayama i Hiroszima. Załogi obsługi naziemnej ANA miały również okazję zdobyć doświadczenie w symulowanych warunkach operacyjnych.

„Możliwość poznania samolotu przed jego wejściem do floty jest dla nas bardzo cenna” powiedział Katsunori Shimazaki, ANA corporate planning senior manager, odpowiedzialny za sprawdzenie gotowości samolotu ze strony ANA. „Nasze załogi cieszą się na rozpoczęcie pierwszych pasażerskich rejsów 787 jeszcze w tym roku.”

Załogi ANA oraz Boeing zatwierdziły ponad sto procedur związanych m.in.
z holowaniem samolotu, sprawdzeniem naziemnych urządzeń wspierających oraz czynności konserwacyjnych.

„Pomyślne zakończenie działań przygotowujących 787 do obsługi rejsów jest krokiem na drodze do dołączenia nowego samolotu 21-go wieku do floty naszego pierwszego klienta - ANA” powiedział Mike Fleming, services and suport vice president. „Zespoły bardzo dobrze ze sobą współpracowały, a samolot spełnił nasze oczekiwania.”

Na każdym lotnisku gromadziły się setki entuzjastów oraz reporterzy, którzy chcieli być świadkami przylotu 787 z Tokio. Łącznie obecność Dreamlinera w Japonii świętowało kilka tysięcy osób.

„W każdym miejscu, do którego się udaliśmy 787 wywoływał ogromny entuzjazm. Obserwowanie jego popularności było niesamowitym doświadczeniem,” powiedział Scott Fancher, vice president and general manager programu 787. „Z całą pewnością pasażerowie chcą sami doświadczyć 787 ze względu na oferowany przez ten samolot komfort oraz jego przyjazny charakter dla środowiska.

Pierwsze rejsy 787, które rozpoczną się po dostarczeniu samolotu jeszcze w tym roku, będą oferowane na trasie Tokio Haneda-Okayama lub Tokio Haneda – Hiroszima.

Linie lotnicze ANA zamówiły 55 Dreamlinerów. Eksploatacja 787 na siatce połączeń oferowanych przez ANA będzie częścią strategii linii lotniczej zmierzającej do umocnienia swojej pozycji oraz wsparcia jej rozwoju i ekspansji.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony