Przejdź do treści
Źródło artykułu

Znamy już plan pokazów Zespołu akrobacyjnego "Biało-Czerwone Iskry" na 2019 rok

Już niebawem zacznie się sezon pokazów lotniczych. Zespół akrobacyjny "Biało-Czerwone Iskry" opublikował projekt kalendarza pokazów na 2019 rok, gdzie miłośnicy lotnictwa będą mogli podziwiać ich akrobacje.

Zespół akrobacyjny „Biało-Czerwone Iskry” już rozpoczął sezon i trenuje podniebne figury do pierwszych pokazów lotniczych w ostatni dzień kwietnia. Sezon zespół rozpocznie od pokazu z okazji święta 42 Bazy Lotnictwa Szkolnego w Radomiu, a już trzy dni później biało-czerwonych zobaczymy podczas przelotu nad Warszawą.

Piloci dęblińskiego zespołu nie tylko systematycznie zwiększają swoje umiejętności, dokładają też starań, aby wpisać się w świadomość miłośników lotnictwa. W chwili obecnej skład zespołu stanowią:
• Dowódca Zespołu oraz Prowadzący – kpt. Maciej Kopiel
• Lewy prowadzony – mjr Jacek Jaworek
• Prawy prowadzony – kpt. Krzysztof Kłaczyński
• Drugi lewy prowadzony – por. Mateusz Kubiak
• Drugi prawy prowadzony oraz Solista – por. Marcin Kossakowski
• Zamykający – por. Sylwester Sobótka

Wszyscy piloci zespołu są wytrawnymi pilotami-instruktorami, mają najwyższe kwalifikacje i duże doświadczenie lotnicze, są silnie zmotywowani do pracy. Na treningach i podczas pokazów wykonują bardzo trudne ewolucje.

Zespół będzie występował w kluczu sześciu samolotów TS-11 Iskra. Pokazy Zespołu, wg projektu, który może jeszcze ulec zmianie, będzie można oglądać 21 razy, od 30 kwietnia do 6 grudnia:

Zespół akrobacyjny „Biało-Czerwone Iskry” kontynuuje działalność zespołu „Rombik” utworzonego w 60 lotniczym pułku szkolnym w Radomiu w 1960 roku. W 1991 roku grupa akrobacyjna otrzymała nazwę „ Zespół Akrobacyjny Iskry”. Skład zespołu zmieniał się wielokrotnie; były to zmiany nie tylko personalne, ale także organizacyjne, niezbędne do dalszego rozwoju zespołu. Pod koniec lat 90 ubiegłego stulecia piloci latali już w formacji 9 maszyn. Od początku istnienia piloci latają na samolotach TS-11 Iskra. W 1991 roku maszyny te zostały stosownie zmodernizowane, wyposażone w światowej klasy system radiowo-nawigacyjny i pomalowane na kolory polskiej flagi zgodnie z projektem ppłk. Pil. Ireneusza Fibingera. W marcu 2000 roku w związku z reorganizacją polskiego lotnictwa zespół został przeniesiony do Dęblina, do 1 Ośrodka Szkolenia Lotniczego.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony