Przejdź do treści
Port Lotniczy Wrocław S.A.
Źródło artykułu

Wrocławskie lotnisko przepytuje zagranicznych turystów

Czym zachwycić Norwegów, Francuzów, czy Włochów? Jak przyciągnąć turystów z Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i Irlandii? Port Lotniczy Wrocław pyta o to samych zainteresowanych. Lotnisko zorganizowało ankietę dla cudzoziemców odlatujących z Wrocławia, w której pyta o wrażenia z pobytu.

Wrocławskie lotnisko przeżywa dynamiczny rozwój siatki połączeń. Pod koniec roku samoloty z Wrocławia zaczęły latać do Rzymu, Paryża, Dortmundu i Oslo. 12 marca linia Wizz Air otwiera na wrocławskim lotnisku swoją bazę operacyjną i uruchamia kolejne nowe połączenia: do holenderskiego Eindhoven, dwóch włoskich miast: Mediolanu i Forli obok Rimini oraz Cork w Irlandii i Doncaster Sheffield w Wielkiej Brytanii.

W tym sezonie Wrocław ma w ofercie regularne połączenia do 30 portów europejskich w 10 krajach oraz 16 kierunków czarterowych. Miasto i cały Dolny Śląsk stoją przed wyjątkową szansą jeszcze lepszego wypromowania swojej oferty turystycznej. - Trzeba zdać sobie sprawę z tego, że nie tylko my zaczniemy odwiedzać europejskie miasta, ale i zagraniczni turyści będą mieli okazję zobaczyć Wrocław i Dolny Śląsk - mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław. Ankieta ma na celu sprawdzić, co o naszej ofercie turystycznej myślą cudzoziemcy.

W sondażu lotnisko pyta odlatujących o odwiedzane zabytki i inne atrakcje Wrocławia. Zagraniczni turyści mogą za jego pośrednictwem podpowiedzieć, co należy ulepszyć. Pojawia się też pytanie o miejsca odwiedzane poza Wrocławiem. - Pierwsze ankiety pokazują, że we Wrocławiu prym wiodą Rynek i Ostrów Tumski. Cudzoziemcy narzekają na stan dróg oraz, co nas zaskoczyło, niski poziom znajomości angielskiego - mówi Monika Półtorzycka-Jon, specjalista do spraw marketingu w Porcie Lotniczym Wrocław.

- Wyniki badania opinii przekażemy do biur promocji miasta i regionu, chcielibyśmy przy ich współpracy stworzyć Top Ten Wrocławia i Dolnego Śląska w oczach turystów, korzystających z wrocławskiego lotniska. Atrakcje turystyczne będziemy opisywać w magazynie lotniskowym, którego pierwszy numer ukaże się w marcu i wyniki badań podpowiedzą, na co zwrócić szczególną uwagę.

Dlaczego lotnisku zależy na dopasowaniu oferty turystycznej regionu do oczekiwań zagranicznych turystów? - Statystyki pokazują, że prędzej Francuzi, Norwedzy czy Hiszpanie przylecą zwiedzić Wrocław, niż my wybierzemy się do nich - uważa Dariusz Kuś i potwierdza to liczbami.

Czytaj całość artykułu na stronie Bankier.pl

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony