Paliwo z Wilna na polskich lotniskach
Wygranie międzynarodowego przetargu na długoterminową dzierżawę infrastruktury paliwowej o pojemności do 4 tys. m3 i podpisanie umowy z Międzynarodowym Portem Lotniczym w Wilnie daje spółce solidne podstawy infrastrukturalne do świadczenia usług na rynkach lotniczych Litwy, Polski i Łotwy. Możliwość użytkowania przez 10 lat infrastruktury paliwowej na wileńskim lotnisku pozwala spółce dostarczać paliwo nie tylko w Wilnie, ale również zabezpieczać dostawy do baz zlokalizowanych w Warszawie, Krakowie i Katowicach oraz w dalszej perspektywie do Łodzi, Rzeszowa i Poznania. Zarząd rozważa również dalszą ekspansję na lotniska w Kownie, Pałądze i Rydze.
Roczna opłata za korzystanie z infrastruktury paliwowej na lotnisku w Wilnie została ustalona na 652 tys. litów, a osięgnięcie obrotu paliwem w wysokości 150 tys. ton jest oczekiwane nie później niż w 2013 roku.
- Sukces w tym przetargu pozwoli nam szukać sposobów wdrożenia naszych strategicznych celów oraz świadczyć naszym klientom, obecnym i potencjalnym, usługi na najwyższym światowym poziomie. Tegoroczne inwestycje w rozwój firmy zaowocowały już zakupem nowych holowników, pomp paliwowych oraz pozyskaniem nowych przestrzeni magazynowych. Infrastruktura paliwowa w porcie lotniczym w Wilnie pozwala nam dostarczać paliwo o bardzo dobrym składzie chemicznym i przebadane laboratoryjnie na polskie lotniska w Warszawie, Krakowie i Katowicach gdzie mamy już swoje biura. Z pewnością będziemy jeszcze powiększać nasze możliwości techniczne. Nasz dobrze rozwinięty system logistyczny gwarantuje elastyczność i efektywność. Obecnie jesteśmy w stanie dostarczać paliwo z Wilna do wielu polskich lotnisk transportem drogowym taniej, niż gdyby było przewożone z rafinerii w Polsce koleją. To jest nasza zdecydowana przewaga - mówi Saulius Batavicius, prezes Baltic Ground Services.
Saulius Batavicius
prezes Baltic Ground Services
Zgodnie z podpisanym kontraktem, w celu zapewnienia wysokiej jakości obsługi naziemnej, BGS jest odpowiedzialny za przyjmowanie paliwa, pompowanie, przechowywanie oraz bezpieczeństwo. Korzystając z najnowszego sprzętu oraz najlepszych praktyk, spółka także odpowiadać za jakość paliwa. BGS posiada kompletną infrastrukturę do tankowania, włączając w to zbiorniki paliwa, sprzęt czyszczący, awaryjny system tankowania, zbiorniki piany i oleju oraz specjalistyczne laboratorium produktów naftowych. Zarząd firmy planuje osiągnąć wydajność 10-12,5 tys. m3 miesięcznie.
Baltic Ground Services posiada licencje na świadczenie usług naziemnych w Wilnie i głównych polskich portach lotniczych: Warszawie Krakowie, Wrocławiu, Gdańsku, Poznaniu o Katowicach. W tym roku spółka rozpoczęła świadczyć usługi handlingowe w porcie lotniczym im. Fryderyka Chopina w Warszawie dla linii Wizz Air, Aerosvit, Small Planet Airlines Poland, Airbaltic i Norwegian Air Shuttle oraz dostarczać paliwo w portach lotniczych w Krakowie i Katowicach.
Więcej o Baltic Ground Services: www.bgs.aero
Komentarze