Przejdź do treści
Źródło artykułu

Wypadek B735 Sriwijaya Air spowodowała usterka automatycznej przepustnicy?

Śledczy badający okoliczności katastrofy B735 (znaki rejestracyjne PK-CLC) należącego do indonezyjskich linii lotniczych Sriwijaya Air, stwierdzili, że do zdarzenia mógł doprowadzić problem z automatyczną przepustnicą.

9 stycznia 2021 r., samolot wykonywał lot SJ-182 do Pontianak (Indonezja) i zniknął z radarów kilka minut po starcie z Dżakarty. Na pokładzie statku powietrznego znajdowały się 62 osoby, a wśród nich 10 dzieci, w tym troje niemowląt i 12 członków załogi. Wszyscy zginęli.

Chociaż oficjalne dane nie zostały jeszcze upublicznione, to informacje uzyskane z rejestratorów lotu rzekomo wskazują, że przed wypadkiem jeden z silników wytwarzał większy ciąg niż drugi. A co istotne, podczas jednego z wcześniejszych lotów tego samolotu, piloci informowali o awarii automatycznej przepustnicy.

Według aktualnych ustaleń, silniki B737 wciąż pracowały, gdy ten uderzył w wodę. Egzemplarz, który uległ wypadkowi, wrócił do latania 19 grudnia 2020 r. po dziewięciu miesiącach uziemienia ze względu na ograniczenia podróży lotniczych spowodowanych koronawirusem.


Przeczytaj również:
Katastrofa B735 linii Sriwijaya Air - aktualizacja
Wydobyto czarną skrzynkę B735 linii Sriwijaya, który rozbił się w sobotę

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony