Więcej miejsc w biznes jetach dzięki poduszkom powietrznym
Według Stowarzyszenia AOPA, każde dodatkowe miejsce na pokładzie odrzutowca biznesowego jest wysoko cenione, w związku z czym możliwość nazwania takiej maszyny 10 zamiast 9-miejscową, może w niektórych przypadkach zwiększyć jej cenę aż o sześć zer. Ale do niedawna producenci nie mogli zaliczać miejsc kanapowych obok ściany lub filaru, jako odpowiednich do startu i lądowania, ponieważ obawiano się, że w razie wypadku pasażerowie siedzący na nich byliby znacznie bardziej poszkodowani, niż osoby wykorzystujące klasyczne siedzenia.
Firmy AmSafe Industries oraz B/E Aerospace, zaprezentowały nowatorskie rozwiązanie w postaci pierwszego na rynku systemu poduszek powietrznych przeznaczonych do siedzeń bocznych. Podczas gdy lotnicze poduszki zazwyczaj uaktywniają się do przodu z biodrowych lub barkowych pasów bezpieczeństwa, to te w siedzeniach kanapowych ustawionych bokiem wypuszczane są z pasów bezpieczeństwa zainstalowanych obok głowy pasażera.
B/E Aerospace, wiodący dostawca siedzeń i innych elementów wnętrz do odrzutowców biznesowych, zamierza podjąć współpracę z producentami kadłubów samolotów w celu włączenia nowego rodzaju poduszek powietrznych do standardowego wyposażenia business jetów.
"Poduszka powietrzna w pasach bezpieczeństwa to najbardziej praktyczne i ekonomiczne rozwiązanie zredukowania obciążenia szyi oraz zapewnienia ochrony kontaktu głowy i ciała dla osób siedzących bokiem na kanapie. Pozwala to na większą elastyczność w wyposażeniu kabiny i pokazuje nasze aktywne zaangażowanie w ochronę siedzących bokiem pasażerów", powiedział Chuck Barresi, wiceprezes B/E Aerospace Business Jet Group.
"Dzięki wyposażeniu bocznych kanap w poduszki powietrzne AmSafe, pasażerowie będą mogli cieszyć się dodatkowym standardem ochrony, który jest oferowany dla prawie 50000 miejsc znajdujących się w samolotach komercyjnych i lotnictwa ogólnego na całym świecie", stwierdził Bill Hagan, prezes AmSafe. "Poduszki powietrzne AmSafe pozwalają, aby wszystkie miejsca na kanapie były zajęte podczas startu i lądowania. Jako, że każdy większy producent oferuje modele samolotów, posiadające boczne kanapy, spodziewamy się dużego zainteresowania tym produktem", dodał.
Wspólna informacja firm AmSafe i B / E Aerospace została opublikowana kilka tygodni przed tym, jak NTSB przedstawiła raport, w którym zachęcała do korzystania z poduszek powietrznych w lotnictwie.
Komentarze