Przejdź do treści
Falcon 20 napędzany biopaliwem
Źródło artykułu

Ulgi podatkowe mają pomóc rozwinąć rynek biopaliw lotniczych w USA

Zachęty dla rozwoju biopaliw określone w ramach nowych przepisów znanych również jako "American Taxpayer Relief Act of 2012" mogą pomóc w 2013 r. zwiększyć przemysłowi intensywność rozwoju związanych z tym technologii, twierdzą zwolennicy tego rozwiązania.

Według Stowarzyszenia Paliw Odnawialnych (RFA), przepisy ustawy powinny doprowadzić do znaczącego wzrostu wdrażania w tym roku tego typu rozwiązań przez przemysł wykorzystujący etanol. Anne Steckel, wiceprezes ds. federalnych w National Biodiesel Board, powiedziała, że ulgi w podatkach będą miały "skutki ekonomiczne umożliwiające przedsiębiorstwom zwiększenie produkcji i zatrudnianie nowych pracowników". Tymczasem projekt dwóch firm zamierzających rozpocząć produkcję "100-procentowego alternatywnego paliwa lotniczego" dla samolotów odrzutowych i napędzanych silnikami wysokoprężnymi zdobył nagrodę branży jako "Best New Fuel of 2012”.

Współpraca zawiązana przez Stowarzyszenie ARA (Applied Research Associates) oraz firmę Chevron Lummus Global pozwoliła po raz pierwszy wyprodukować odnawialne paliwo lotnicze. Jego właściwości zostały przetestowane już pod koniec ubiegłego roku w Kanadzie, kiedy odrzutowiec biznesowy Falcon 20 podczas jednego ze swoich lotów był w 100% napędzany właśnie biopaliwem. Kontynuacja prób w locie jest "kluczowym krokiem w kierunku certyfikacji tego paliwa", oświadczył przedstawiciel RFA. Opatentowany przez firmy proces wykorzystuje wodę jako katalizator do konwersji olejów roślinnych na produkty, które są "zbliżone do surowej ropy naftowej". Dalsze przetwarzanie skutkuje powstaniem paliwa odnawialnego, które jest w 100% zamiennikiem dla paliw wykorzystywanych przez samoloty odrzutowe i konstrukcje posiadające silniki wysokoprężne oraz które spełnia wszystkie wymagania w zakresie jakości ASTM i wojskowych użytkowników.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony