UE ustala wysokość podatków od działalnośći lotnictwa biznesowego
Unia Europejska ustala zasady opodatkowania dla biznes jetów zarejestrowanych poza UE, a prowadzących działalność w europejskiej przestrzeni powietrznej. Według Narodowego Stowarzyszenia Lotnictwa Biznesowego (NBAA), wydany w tym tygodniu przez UE dokument powinien zakończyć trwające i związane z tym zagadnieniem zamieszanie. Wielu właścicieli statków powietrznych zarejestrowanych w Stanach Zjednoczonych, czy też innych krajach nie było pewnych, czy ich działalność nie podlega np. opodatkowaniu VAT.
Nowe, klarowne przepisy wyjaśniają wiele rzeczy, w tym także kwestię definicji działalności przewoźników prywatnych i komercyjnych. „Wydany przez Komisję Europejską dokument w sposób jednoznaczny rozwiązuje ten problem", powiedział Kurt Edwards, dyrektor generalny Międzynarodowej Rady Biznesu Lotniczego. „Tak długo, jak operator spełnia warunki tzw. czasowego dopuszczenia, może być warunkowo zwolniony z płacenia podatku VAT oraz innych podatków i opłat celnych, zarówno wewnątrz jak i poza UE", dodał.
W wielu krajach UE, importowane prywatne samoloty podlegają opłacie należności z tytułu VAT, ale wyjątkiem są maszyny należące do zagranicznych firm, które wykonują operacje lotnicze w europejskiej przestrzeni powietrznej i nie wykonują lotów handlowych. W wydanym w tym tygodniu dokumencie nie było rozbieżności co do definicji przepisów dotyczących samolotów prywatnych i komercyjnych. Wyjaśnia on dokładnie, jakie zwolnienia podatkowe dotyczą działalności lotniczej z wykorzystaniem statków powietrznych należących do firm i lotów czarterowych.
Więcej informacji dostępnych jest tutaj
Komentarze