Przejdź do treści
Mallard
Źródło artykułu

Turbinowy Mallard wraca do gry

Firma Frakes Aviation, który zakupiła projekt amfibii Mallard od koncernu Grumman i zmodyfikowała go dodając do samolotu silniki turbinowe, poszukuje nowego nabywcy, który ponownie wdroży samoloty do produkcji. „Szukamy kogoś do podejmowania całego projektu", powiedział w wywiadzie AVweb przedstawiciel Mallard Aircraf - Sam Jantzen, który współpracuje także z firmą Frakes.

Kontrakt powinien obejmować nie tylko uzyskanie certyfikatów typu, ale też przejęcie zapasu części zamiennych i częściowo zbudowanego samolotu, który obecnie bazuje w Texasie i jest własnością firmy Frakes Aviation. Jantzen powiedział też, że jego podróże do Azji, Europy i na Bliski Wschód, wykazały „ogromne zainteresowanie" ze strony potencjalnych nabywców zarówno gotowego produktu, jak również producentów, którzy zainteresowani są zakupem projektu.

Obecnie Mallard jest w trakcie certyfikacji do przewozu 17 pasażerów. W tradycyjnej, produkowanej dotychczas, wersji samolot posiadał nie więcej niż 8 do 10 miejsc. Transport pasażerski „jest w centrum zainteresowania wszystkich, jak nigdy dotąd”, szczególnie w Azji, której nadmorskie miasta mogą korzystać z podmiejskich usług lotniczych lub powietrznych taksówek. Inne potencjalne rynki obejmują różnego rodzaju służby i transport korporacyjny, powiedział Jantzen.

Pierwsze samoloty Mallard w tradycyjnej wersji zbudowane zostały w latach 1946 – 1952. Pomiędzy 1970 – 1984 rokiem, firma Frakes Aviation unowocześniła osiem samolotów instalując w nich silniki turbinowe. "Jestem pełen nadziei, że projekt posunie się bardzo szybko do przodu. Pierwszy samolot z linii produkcyjnej możemy mieć już w 2016 roku", dodał.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony